Alpine zažívá v aktuální sezóně Formule 1 těžké chvíle a ani poslední Velká cena Kanady nepřinesla francouzskému týmu záblesk lepších časů. Jejich pilot Pierre Gasly se po náročném víkendu netajil zklamáním a připustil, že tým je daleko od očekávané výkonnosti. I přes pozitivní aktualizace na monopostu a značné úsilí inženýrů se nedaří prolomit začarovaný kruh nevýrazných výsledků, což znepokojuje nejen jezdce, ale i početné příznivce Alpine napříč celou Evropou.
V Montrealu obsadili piloti Alpine až 12. a 13. místo a nedosáhli tak ani na jeden bod, což v kontextu ambicí týmu rozhodně nestačí. Gasly, který se letos často potýká s technickými i strategickými překážkami, po závodě otevřeně připustil, že tento stav rozhodně nevodpovídá možnostem a ambicím značky. „Jsme daleko od pozic, kde bychom měli být. Máme zkušenosti, máme zázemí, ale výkonnost prostě není tam, kde ji potřebujeme,“ uvedl Gasly pro média v paddocku.
Hlavním problémem jsou nejen samotné rychlostní možnosti vozu, ale i komplikace se strategií a stálé hledání optimálního nastavení. „I když jsme se snažili udělat změny během tréninků, v závodě nám chyběla konzistence a nemohli jsme bojovat s týmy, které ještě nedávno byly za námi,“ přiznal Gasly. Očekávání byla zejména po povedené zimní přípravě rozhodně vyšší, ovšem realita ve světě F1 se často mění doslova z týdne na týden.

Ačkoli je Alpine letos v mnoha ohledech krok pozadu za středem pole, tým nepropadá panice a slibuje další technické inovace a úpravy. Gasly i Esteban Ocon věří, že dílčí změny mohou vést minimálně ke stabilizaci letošních výkonů. Přesto je jasné, že současná pozice týmu nekoresponduje nejen s jejich očekáváními, ale ani s minulými výsledky. Alpine byla v letech 2021 a 2022 považována za černého koně středního pole, který dokázal potrápit i favority. Nyní se však ocitá v souboji s menšími týmy jako Haas či Williams, což je s ohledem na investice i historii velkým zklamáním.
Možná největším symbolem problémů je absence bodů v několika závodech po sobě. Pro srovnání – letos tým posbíral jen zlomek bodového zisku z předchozích let. Situaci navíc komplikují i interní neshody, což Gasly po závodě opatrně naznačil: „Musíme táhnout za jeden provaz. Jen tak se vrátíme tam, kam patříme.“
Fanoušci Alpine doufají, že plánované aktualizace přinesou kýžený posun. Zároveň pečlivě sledují mediální dění kolem odchodu Estebana Ocona po konci sezony, což může výrazně ovlivnit i atmosféru uvnitř stáje. Vedení týmu však zdůrazňuje, že v Enstone i Viry-Chatillon pokračují v tvrdé práci na voze pro sezónu 2025 a připravují změny technického týmu, které by měly zvýšit konkurenceschopnost.
Po nepovedeném závodě v Kanadě čeká Alpine další výzva již v Evropě, kde bude domácí půda pro několik týmů znamenat extra motivaci. Otázkou zůstává, zda dokáže francouzský tým znovu nastartovat svoji formu a navázat na dřívější úspěchy, nebo se bude i nadále zmítat ve stínu soupeřů. Jak ukazují poslední týdny, Formule 1 je nemilosrdně rychlá a na nové šance čeká každý tým sotva pár závodů.