• Dodací lhůta

    2-4 pracovní dny

  • Dodání zdarma

    Nad 4.000 Kč

  • Skladem

    Všechny produkty skladem

  • Záruka vrácení zboží

    180 pracovních dnů

Všeobecné obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (VOP)

https://fansbrands.cz/ - s účinností od následujícího data: 2024-04-19

Preambule

Vítejte na našich webových stránkách. Děkujeme, že jste si nás vybrali pro svůj nákup. Vaší důvěry si velmi vážíme. Tento webový obchod VOP byl připraven s generátorem Fogyasztó Barát ÁSZF.

Máte-li jakékoli dotazy týkající se těchto všeobecných obchodních podmínek, používání webových stránek, konkrétních produktů, procesu nákupu nebo chcete-li s námi probrat své individuální potřeby, kontaktujte prosím naše pracovníky na níže uvedených kontaktních údajích!

Otisk: Údaje o poskytovateli služby (prodejce, firma)

Jméno: Pit Box Kft.

Sídlo: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt.

Poštovní adresa: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt.

Registrační orgán: Rózsa Vózsa, spol. s r. o: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Registrační číslo společnosti: 13-09-144768

Daňové číslo: 23163885-2-13

Zastoupená:: Chertes Levente Csaba

Tel: +420 (2) 288 814 19

E-mail: sales@fansbrands.com

Webové stránky: https://fansbrands.cz/

Číslo bankovního účtu: HU93109180010000012171110088

SWIFT kód: BACXHUHB

Registrační číslo pro ochranu údajů: NAIH-103878/2016

Údaje poskytovatele hostingových služeb

Jméno: UNAS Online Kft.

Sídlo: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.

Kontaktní údaje: unas@unas.hu

Webové stránky: unas.hu

Jméno: Shopify Commerce Singapore Pte. Ltd.

Sídlo: Robinson Road 77, #13-00 Robinson 77, Singapur 068896

Kontaktní údaje:

Webové stránky: https://www.shopify.com/

Definice

Výrobek: jakýkoli

 

movité věci, včetně vody, plynu a elektřiny v nádobách, lahvích nebo jinak omezeném množství.


množství nebo s určitým objemem a

  movité věci, které obsahují digitální obsah nebo digitální služby nebo jsou s nimi spojeny takovým způsobem, že by výrobek nebylo možné používat k určenému účelu bez příslušného digitálního obsahu nebo digitálních služeb (dále jen "výrobek obsahující digitální prvky").

 

nabízené k prodeji na webových stránkách.

Výrobek obsahující digitální prvky: movité věci, které obsahují digitální obsah nebo digitální služby nebo jsou s nimi spojeny takovým způsobem, že by výrobek nebyl vhodný pro zamýšlený účel bez příslušného digitálního obsahu nebo digitálních služeb.

Strany: prodávající a kupující společně

Spotřebitel: jednající mimo rámec své samostatné výdělečné a hospodářské činnosti fyzická osoba, která kupuje, objednává, přijímá, používá, užívá nebo je ve vztahu ke zboží Příjemce obchodního sdělení, nabídky. Pravidla pro smírčí radu při její aplikaci - o řešení spotřebitelských sporů on-line, jakož i nařízení Evropského parlamentu 2006/2004/ES a 524/2013/EU ze dne 21. května 2013, kterým se mění směrnice 2009/22/ES s výjimkou aplikace nařízení Rady - kromě výše uvedeného se za spotřebitele jednajícího za účelem mimo rámec samostatného výkonu povolání a hospodářské činnosti považuje samostatně občanské sdružení podle zákona, církevní právnická osoba, bytový dům, bytové družstvo, které nakupuje zboží, objednává, přijímá, používá, užívá nebo obchodní sdělení či nabídku vztahující se ke zboží adresát. V rámci vnitřního trhu, na základě státní příslušnosti kupujícího, místa bydliště nebo místa usazení s neodůvodněnými územními obsahovými omezeními a jinými formami diskriminace na jednání proti, a nařízení 2006/2004/ES a (EU) 2017/2394, jakož i Evropského parlamentu a Evropského parlamentu a pro účely nařízení Rady [dále jen: nařízení (EU) 2018/302] se za spotřebitele považuje kromě výše uvedeného i společnost, která je považována za zákazníka podle nařízení (EU) 2018/302

Spotřebitelská smlouva: smlouva, ve které je jedna ze stran považována za spotřebitele.

Digitální obsah: data vytvořená nebo poskytnutá v digitální podobě.

Funkčnost: schopnost produktu obsahujícího digitální prvky, digitální obsah nebo digitální službu plnit zamýšlené účely.

Výrobce: výrobce výrobku nebo v případě dovážených výrobků dovozce, který výrobek přiveze na území Evropské unie, nebo jakákoli jiná osoba, která se prezentuje jako výrobce tím, že na výrobku uvede své jméno, ochrannou známku nebo jiné rozlišovací označení.

Interoperabilita: schopnost výrobku obsahujícího digitální prvky, digitální obsah nebo digitální službu spolupracovat s jiným hardwarem a softwarem, než které se běžně používají se stejným typem výrobku, digitálního obsahu nebo digitální služby.

Kompatibilita: schopnost výrobku obsahujícího digitální prvky, digitální obsah nebo digitální službu spolupracovat bez nutnosti konverze s jiným hardwarem a softwarem, než které se běžně používají se stejným typem výrobku, digitálního obsahu nebo digitální služby.

Webová stránka: tato webová stránka sloužící k uzavření smlouvy.

Smlouva: kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím webových stránek a elektronické pošty.

Trvalý nosič: jakékoliv zařízení, které umožňuje spotřebiteli nebo podniku uložit údaje, které jsou mu osobně určeny, způsobem, který umožňuje přístup k údajům v budoucnu po dobu přiměřenou účelu údajů, a zobrazit uložené údaje v nezměněné podobě.

Zařízení umožňující komunikaci na dálku: zařízení, které je vhodné pro učinění smluvního prohlášení za účelem uzavření smlouvy bez fyzické přítomnosti stran. Takovým prostředkem je zejména adresovaný nebo neadresovaný formulář, standardní dopis, reklama zveřejněná v tisku s objednávkovým formulářem, katalog, telefon, fax nebo zařízení umožňující přístup k internetu.

Smlouva uzavřená na dálku: spotřebitelská smlouva, která je uzavřena v rámci systému prodeje na dálku organizovaného za účelem poskytování výrobků a služeb podle smlouvy bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran způsobem, kdy smluvní strany používají pro účely uzavření smlouvy pouze zařízení umožňující komunikaci na dálku.


Podnikatel: osoba jednající v rámci své profese, zaměstnání nebo podnikatelské činnosti.

Kupující/vy: osoba, která podává nabídku na koupi a uzavírá smlouvu prostřednictvím webových stránek.

 

Záruka: v případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem (dále jen "spotřebitelská smlouva"),

 

  1. obchodní záruka za splnění smlouvy, kterou podnikatel dobrovolně převzal za řádné splnění smlouvy, nad rámec nebo v případě neexistence povinnosti stanovené zákonem, a
  2. povinná právní záruka,

 

v souladu s maďarským občanským zákoníkem

Kupní cena: odměna za Produkt a za poskytnutí digitálního obsahu.

Příslušné zákony

Pokud jde o smlouvu, řídí se ustanoveními maďarských zákonů a předpisů, mimo jiné:

 

 Zákon CLV 1997 o ochraně spotřebitele

 Zákon CVIII z roku 2001 o některých otázkách služeb elektronického obchodu a služeb informační společnosti Zákon V z roku 2013 o občanském zákoníku Maďarska

 Vládní nařízení 151/2003 (IX.22.) o povinné záruce na zboží dlouhodobé spotřeby

 Vládní nařízení 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebiteli a společnostmi Vyhláška 19/2014. (IV.29.) ministra národního hospodářství o procesních pravidlech pro správu.

nároky na záruku a záruční nároky týkající se zboží dlouhodobé spotřeby prodávaného na základě smluv mezi spotřebiteli a společnostmi.

 Zákon LXXVI z roku 1999 o autorském právu

 Zákon CXII z roku 2011 o informačním sebeurčení a svobodě informací

 NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2018/302 ze dne 28. února 2018

o řešení neoprávněného zeměpisného blokování a jiných forem diskriminace na základě státní příslušnosti, místa bydliště nebo místa usazení zákazníků na vnitřním trhu a o změně nařízení 2006/2004/ES a (EU) 2017/2394 a směrnice 2009/22/ES

 NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně osobních údajů a o změně nařízení (EU) 2016/679.

fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a volným pohybem těchto údajů a o zrušení nařízení 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

 Vládní nařízení 373/2021 (VI. 30.) o podrobných pravidlech smluv o nákupu zboží, poskytování digitálního obsahu a digitálních služeb mezi spotřebiteli a společnostmi.

 

Rozsah působnosti a přijetí VOP

Obsah smlouvy uzavřené mezi námi je vedle ustanovení příslušných závazných právních předpisů určen těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen VOP). V souladu s tím tyto VOP stanoví práva a povinnosti vás a nás, podmínky uzavření smlouvy, lhůty pro plnění, dodací a platební podmínky, pravidla odpovědnosti a podmínky uplatnění práva na ukončení smlouvy.

Technické informace nezbytné pro používání webových stránek, které nejsou obsaženy v těchto VOP, budou uvedeny v doplňkových informacích dostupných na webových stránkách.

Před podáním objednávky je nutné se seznámit s ustanoveními těchto VOP.

Jazyk a forma smlouvy

Jazykem smluv uzavřených podle těchto VOP je angličtina.


Smlouvy uzavřené na základě těchto VOP se nepovažují za písemné smlouvy a prodávající je nebude archivovat.

FansBRANDS® - Oficiální e-fakturace ve fanshopu motoristického sportu

Naše společnost používá elektronickou fakturaci podle § 175 zákona CXXVII z roku 2007.Přijetím těchto VOP dáváte souhlas s tím, abyste

souhlas s použitím elektronické fakturace.

Ceny

Ceny jsou uvedeny v CZK, včetně 21% DPH. Prodávající může ceny občas upravit z důvodů obchodní politiky. Taková úprava cen se nevztahuje na již uzavřené smlouvy. Pokud Prodávající uvedl cenu nesprávně a na daný Produkt byla přijata objednávka, ale strany dosud neuzavřely smlouvu, bude Prodávající postupovat podle části pod nadpisem "Postup v případě nesprávné ceny" tohoto dokumentu.

Postup v případě nesprávné ceny

Za zjevně nesprávnou cenu se považuje:

 

 Cena 0,

 cena snížená o slevu, kde je sleva uvedena nesprávně (např. u produktů, jejichž cena je 1000 s 20% slevou, je uvedena cena 500).

 

Pokud je cena uvedena nesprávně, prodávající nabízí možnost koupit daný výrobek za skutečnou cenu a kupující se s ohledem na tuto informaci může rozhodnout, zda si daný výrobek za tuto skutečnou cenu objedná, nebo objednávku zruší bez jakýchkoli nepříznivých právních následků.

Řízení stížností a opravné prostředky

Spotřebitel může podat námitky týkající se jakéhokoli výrobku nebo činnosti prodávajícího na níže uvedených kontaktních údajích:

Má spotřebitel záruční reklamaci týkající se Zboží nebo chování Prodávajícího, stížnost na činnost nebo opomenutí Prodávajícího lze podat na níže uvedených kontaktních údajích a způsobech:

 

 Písemně prostřednictvím těchto webových stránek: https://fansbrands.cz/ Písemně prostřednictvím této e-mailové adresy: sales@fansbrands.com Písemně poštou: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt.

 

Spotřebitel může ústně nebo písemně podat stížnost na chování, činnost nebo opomenutí podniku nebo osoby jednající jménem nebo ve prospěch podniku, které přímo souvisí s distribucí nebo prodejem výrobků spotřebitelům.

Podnik je povinen ústně podanou stížnost neprodleně prošetřit a v případě potřeby zjednat nápravu. Není-li spotřebitel spokojen se způsobem vyřízení stížnosti nebo nelze-li stížnost prošetřit ihned, je podnikatel povinen stížnost a své stanovisko k ní neprodleně zaznamenat a v případě osobně podané stížnosti předat kopii stížnosti spotřebiteli na místě. Byla-li ústní stížnost podána telefonicky nebo s využitím jiných služeb elektronických komunikací, musí být záznam spolu s věcnou odpovědí zaslán spotřebiteli nejpozději do 30 dnů v souladu s ustanoveními stanovenými pro povinnost reagovat na písemné stížnosti. V opačném případě je prodávající povinen postupovat ve vztahu k


písemné stížnosti takto. Nestanoví-li přímo použitelný právní předpis Evropské unie jinak, zašle podnik věcnou odpověď na písemnou stížnost do třiceti dnů od jejího obdržení a přijme opatření k jejímu sdělení. Kratší lhůtu může stanovit jakýkoli zákon nebo nařízení, delší lhůtu může stanovit pouze zákon. Pokud je stížnost zamítnuta, musí podnik uvést důvody, které slouží jako podklad k zamítnutí. Podnik musí každé ústní stížnosti sdělené telefonicky nebo prostřednictvím služby elektronické komunikace přidělit jedinečné identifikační číslo.

Pokud je reklamace zamítnuta, musí prodávající písemně informovat spotřebitele, že v závislosti na povaze reklamace může orgán nebo smírčí orgán zahájit řízení.

Informace musí rovněž obsahovat příslušný orgán a místo bydliště spotřebitele sídlo smírčího orgánu v místě vašeho bydliště, telefonní a internetové kontaktní údaje a jeho poštovní adresu. Informace musí rovněž zahrnovat, zda společnost učinila obecné prohlášení o podání týkající se rozhodnutí smírčího výboru.

Pokud vaši spotřebitelskou stížnost zamítneme, máte právo se v místě svého bydliště obrátit na místně příslušný orgán nebo smírčí radu, kterou jste uvedli v žádosti.

Smírčí komise - pokud spotřebitel nepožádá o osobní slyšení - slyšení bez osobní přítomnosti, prostřednictvím elektronického zařízení umožňujícího simultánní přenos zvuku a obrazu, které se koná online (dále jen "online slyšení"). Společnost má povinnost spolupracovat při postupu smírčí komise v rámci, jsme povinni ve lhůtě předložit svou odpověď na výzvu smírčí komise, která bude zaslána smírčí komisi. O řešení spotřebitelských sporů on-line, jakož i ze dne 21. května 2013, kterým se mění nařízení 2006/2004/ES a směrnice 2009/22/EU S výjimkou aplikace nařízení Evropského parlamentu a Rady 524/2013/EU, je společnost povinna zajistit účast osoby oprávněné k uzavření smíru na jednání. Při online slyšení se zástupce společnosti oprávněný k vytvoření narovnání musí účastnit online. Pokud spotřebitel požádá o osobní slyšení, podnik vytvoří narovnání jeho pověřený zástupce se musí slyšení zúčastnit alespoň online.

Pokud se spotřebitelský spor mezi prodávajícím a spotřebitelem nevyřeší v průběhu jednání, má spotřebitel k dispozici následující prostředky nápravy:

Postup ochrany spotřebitele

Stížnost lze podat u orgánů na ochranu spotřebitele. Pokud spotřebitel zjistí porušení svých spotřebitelských práv, je oprávněn podat stížnost u orgánu příslušného podle místa svého bydliště nebo pobytu. Po posouzení stížnosti orgán rozhodne, zda povede řízení o ochraně spotřebitele. Úkoly správních orgánů prvního stupně plní úřady hlavního města a okresní úřady s působností podle místa bydliště nebo místa pobytu spotřebitele, jejichž seznam je k dispozici zde: https://www.kormanyhivatalok.hu/.

Soudní řízení

Zákazník je oprávněn zahájit soudní řízení k uplatnění svého nároku vyplývajícího ze spotřebitelského sporu v rámci občanskoprávního řízení v souladu se zákonem V z roku 2013 o občanském zákoníku Maďarska a s ustanoveními zákona CXXX z roku 2016 o občanském soudním řádu.

Řízení smírčího orgánu

Pokud vaši spotřebitelskou stížnost zamítneme, máte právo se odvolat k příslušnému orgánu v místě vašeho bydliště nebo ke smírčímu výboru, který jste uvedli v žádosti. Podmínkou pro zahájení řízení u smírčího orgánu je, že se spotřebitel pokusí spor vyřešit přímo s dotčeným podnikatelem.

Smírčí komise - pokud spotřebitel nepožádá o osobní slyšení - koná slyšení online bez osobní přítomnosti a prostřednictvím elektronického zařízení, které umožňuje simultánní přenos zvuku a obrazu (dále jen "online slyšení").

Společnost má povinnost spolupracovat při postupu smírčí komise, v rámci kterého jsme povinni zaslat ve stanovené lhůtě odpověď na výzvu smírčí komise. S výjimkou aplikace nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 524/2013/EU ze dne 21. května 2013 o online zasílání informací na internetu.


řešení spotřebitelských sporů a novelizace nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES, je společnost oprávněna vytvořit smír na jednání je povinna zajistit účast osoby. Při online projednávání se zástupce společnosti oprávněné k vytvoření smíru musí účastnit online. Pokud spotřebitel požádá o osobní slyšení, musí se zástupce společnosti oprávněný k vytvoření narovnání zúčastnit alespoň slyšení online.

Více informací o smírčích orgánech je k dispozici zde: http://www.bekeltetes.hu. Více informací o smírčích orgánech s územní působností je k dispozici zde: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.


Kontaktní údaje některých územně příslušných smírčích orgánů:

 


Smírčí orgán v Budapešti Adresa: Budapešť Příslušnost: Budapešť

 

Kontakt:

Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Poštovní adresa: 1253 Budapest, Pf.:10.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Webové stránky: bekeltet.bkik.hu

 

Smírčí orgán okresu Baranya

Adresa: Pécs

Příslušnost: Župa Baranya, župa Somogy, župa Tolna

 

Kontakt:

Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Tel: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Webové stránky: baranyabekeltetes.hu


 


Smírčí orgán župy Borsod-Abaúj-Zemplén

Adresa: Miskolc

Příslušnost: Župa Borsod-Abaúj-Zemplén, župa Heves, župa Nógrád

 

Kontakt:

Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: 06-46-501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu Webové stránky: bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Smírčí orgán župy Csongrád-Csanád

Adresa: Szeged

Příslušnost: Békésská župa, Bács-Kiskunská župa, Csongrádsko-čanádská župa

 

Kontakt:

Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Webové stránky: bekeltetes-csongrad.hu


 


Smírčí orgán okresu Fejér

Adresa: Székesfehérvár

Příslušnost: Okres Fejér, okres Komárom-Esztergom, okres Veszprém

 

Kontakt:

Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Webové stránky: www.bekeltetesfejer.hu

 

Smírčí orgán župy Győr-Moson-Sopron

Adresa: Győr

Příslušnost: Župa Győr-Moson-Sopron, župa Vas, župa Zala

 

Kontakt:

Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Tel: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Webové stránky: bekeltetesgyor.hu


 


Smírčí orgán okresu Hajdú-Bihar

Adresa: Debrecín

Příslušnost: Župa Jász-Nagykun-Szolnok, župa Hajdú-Bihar, župa Szabolcs-Szatmár-Bereg

 

Kontakt:

Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710

E-mail: bekelteto@hbkik.hu Webové stránky: hbmbekeltetes.hu

 

Online platforma pro řešení sporů

 

Smírčí orgán okresu Pest

Adresa: Jurisdikce: Budapešť: Pešťská župa

 

Kontakt:

Adresa: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Tel: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Webové stránky: panaszrendezes.hu


 

Evropská komise vytvořila internetové stránky, na nichž se spotřebitelé mohou zaregistrovat a získat tak možnost řešit své právní spory týkající se nákupů na internetu podáním žádosti, čímž se vyhnou soudnímu řízení. Spotřebitelé se tak mohou domáhat svých práv, aniž by jim v tom bránil například odstup.

Pokud chcete podat stížnost na výrobek nebo službu zakoupenou online a nechcete se nutně obracet na soud, můžete využít prostředky online řešení sporů.

Na portálu můžete společně s obchodníkem, na kterého jste podali stížnost, zvolit způsob řešení sporu.


orgán, na který se hodláte obrátit v souvislosti s vyřizováním stížnosti.

Platforma pro řešení sporů online je k dispozici zde: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU.

Autorská práva

FansBRANDS® - Oficiální obchod s fanouškovskými potřebami pro motoristický sport

Podle odstavce 1 paragrafu 1 zákona LXXVI z roku 1999 o autorském právu (dále jen: autorský zákon) jsou webové stránky považovány za materiál chráněný autorským právem, a proto jsou všechny jejich části chráněny autorským právem. V souladu s odstavcem (1) paragrafu 16 autorského zákona je zakázáno neoprávněné používání grafických a softwarových řešení, počítačových programů webových stránek nebo používání jakýchkoli aplikací, které lze použít k úpravě webových stránek nebo jejich částí. Jakýkoli materiál z webových stránek a jejich databáze lze použít, a to i s písemným souhlasem nositele práv, pouze s odkazem na webové stránky a s uvedením zdroje. Držitelem práv je: Pit Box Kft.

Fogyasztó Barát hodnocení

Tímto informujeme kupující, že prodávající na svých webových stránkách používá systém hodnocení Fogyasztó Barát. Tento systém hodnocení neumožňuje hodnotit jednotlivé Výrobky, ale pouze Prodávajícího (Internetový obchod). Následující technická opatření v systému hodnocení zajišťují, že hodnocení mohou zadávat pouze skuteční zákazníci:

 

  1. systém funguje nezávisle na internetovém obchodě, který jej používá, a to tak, že po nákupu se otevře WIDGET pro hodnocení a hodnocení uloží společnost Fogyasztó Barát (JUTASA Kft.) do svého vlastního systému.
  2. také recenze mohou zasílat pouze skuteční zákazníci, a to zasláním e-mailu po nákupu na e-mailovou adresu poskytnutou společnosti Fogyasztó Barát.

 

Webový obchod, který používá systém hodnocení, nemá žádnou technickou možnost vymazat hodnocení ani recenze.

V důsledku výše uvedeného systém obsahuje pouze hodnocení a recenze skutečných zákazníků a zobrazuje jak pozitivní, tak negativní recenze bez jakéhokoli rozlišení.

Ostatní hodnocení

Co si o nás myslí fanoušci

Nikdy se neschováváme: můžete nás hodnotit kdykoli a kdekoli. Ve skutečnosti, když se nám podaří změnit, vždy všechny žádáme, aby nás ohodnotili a napsali nám, pokud se někdy setkají s nějakým problémem. Změny a pokrok můžeme dělat jen tehdy, když budeme věnovat pozornost kritice ;-)

Níže uvedená hodnocení jsme nevymysleli my, každé z nich najdete v oficiálním zdroji. A mnoho dalších ;-) Není možné, aby se tolik lidí mýlilo...

Můžete o nás také napsat nebo si přečíst ještě více názorů na následujících kanálech: Trustindex.io - https://www.trustindex.io/reviews/www.fansbrands.hu

Trustpilot.com - https://www.trustpilot.com/review/www.fansbrands.com Google - https://g.page/r/CY3Sy7_I1tthEB0/review

Facebook - https://www.facebook.com/fansbrands/reviews/?ref=page_internal

Oddělitelnost, kodex chování


Pokud je některá část VOP právně neúplná nebo neúčinná, zůstávají ostatní části smlouvy platné a místo neúčinné nebo nesprávné části se použijí příslušné právní předpisy.

Prodávající nemá kodex chování v souladu se zákonem o zákazu nekalých obchodních praktik vůči zákazníkům.

Informace o provozu výrobku obsahujícího digitální prvky a o příslušných technických ochranných opatřeních.

Dostupnost serverů, které poskytují data na webových stránkách, je více než 99,9 % ročně. Celý obsah dat je pravidelně zálohován, takže v případě problému lze obnovit původní obsah dat. Data zobrazená na webových stránkách jsou uložena v databázích MSSQL a MySQL. Citlivá data jsou ukládána s odpovídající úrovní šifrování a k jejich zakódování se používá hardwarová podpora zabudovaná v procesoru.

Informace o základních vlastnostech výrobků

Informace o základních vlastnostech výrobků, které jsou k dispozici ke koupi na webových stránkách, jsou uvedeny v popisu každého výrobku.

Oprava chyb při zadávání údajů - Odpovědnost za správnost poskytnutých údajů

Během procesu objednávky můžete před jejím dokončením kdykoli změnit zadané údaje (kliknutím na tlačítko zpět v prohlížeči se otevře předchozí stránka, takže zadané údaje můžete opravit, i když jste již přešli na další stránku). Vezměte prosím na vědomí, že za správnost zadaných údajů odpovídáte vy, protože výrobky budou fakturovány a dodány na základě vámi zadaných údajů. Upozorňujeme také, že nesprávně zadaná e-mailová adresa nebo celý úložný prostor připojený k poštovní schránce může mít za následek nedoručení potvrzení a může zabránit uzavření smlouvy. Pokud kupující dokončil objednávku a zjistí chybu v poskytnutých údajích, musí co nejdříve iniciovat změnu dotčené objednávky. Záměr upravit chybnou objednávku může kupující projevit e-mailem zaslaným z e-mailové adresy, kterou uvedl při podání objednávky, nebo telefonicky.

Používání webových stránek

Nákup nepodléhá registraci.

FansBRANDS® - Oficiální obchod s fanouškovskými potřebami pro motoristický sport

 

Výběr produktů

Kliknutím na kategorie výrobků na webových stránkách si můžete vybrat požadovanou skupinu výrobků a jednotlivé výrobky v ní. Po kliknutí na každý výrobek najdete fotografii, číslo položky, popis a cenu výrobku. Při nákupu musíte zaplatit cenu uvedenou na webových stránkách.

Přidání produktů do košíku

Po výběru produktu můžete vložit položky v požadovaném množství do košíku kliknutím na tlačítko "Přidat do košíku", aniž byste byli povinni je zakoupit nebo zaplatit, protože přidání produktů do košíku se nepovažuje za nabídku.

Doporučujeme, abyste si Výrobky vložili do košíku, i když si nejste jisti, zda si dané Výrobky chcete koupit, protože tak získáte přehled o vybraných položkách v daném okamžiku a můžete si je zobrazit a porovnat na obrazovce jediným kliknutím. Obsah košíku můžete až do dokončení objednávky - do kliknutí na tlačítko "Odeslat objednávku" - libovolně upravovat, to znamená, že můžete položky odebrat nebo umístit


další položky do košíku podle libosti, nebo můžete upravit množství položek.

Pokud vybraný produkt přidáte do košíku, zobrazí se samostatné okno s nápisem "Produkt byl přidán do košíku". Pokud si nepřejete vybrat další položky, klikněte na tlačítko "Přejít do košíku". Pokud si přejete vybraný Výrobek znovu zobrazit nebo přidat do košíku další výrobky, klikněte na tlačítko "Zpět na výrobky".

Zobrazení vozíku

Během používání webových stránek můžete kdykoli zkontrolovat obsah svého košíku kliknutím na tlačítko "Váš košík" v horní části stránky. To vám dává možnost odstranit položky z košíku nebo změnit požadované množství. Po kliknutí na tlačítko "Aktualizovat košík" systém zobrazí informace odpovídající údajům, které jste změnili, včetně ceny produktů přidaných do košíku.

Pokud si nepřejete vybrat další položky, můžete pokračovat v nákupu kliknutím na tlačítko "Pokračovat k pokladně".

Poskytování údajů o zákaznících

Po kliknutí na tlačítko "Pokračovat k pokladně" se zobrazí obsah košíku a celá kupní cena, kterou je třeba zaplatit v případě, že zakoupíte vybrané produkty. V poli "Možnosti doručení" vyberte možnost podle toho, zda si chcete objednané Výrobky vyzvednout osobně (vyzvednutí), nebo požádat o doručení. Pokud zvolíte doručení, systém uvede poplatek za doručení, který je třeba uhradit v případě, že objednávku uskutečníte.

Do textového pole "Uživatelské údaje" můžete zadat svou e-mailovou adresu a do textového pole "Fakturační údaje" své celé jméno, adresu a telefonní číslo. Do textového pole "Delivery details" systém automaticky uloží údaje uvedené v poli "Billing details". Pokud požadujete doručení na jinou adresu, zrušte zaškrtnutí příslušného políčka. Další údaje můžete zadat do textového pole "Additional details".

Kontrola vaší objednávky

Po vyplnění výše uvedených textových polí můžete pokračovat v procesu objednávky kliknutím na tlačítko "Pokračovat", nebo můžete dříve zadané údaje smazat/změnit kliknutím na tlačítko "Zrušit" a vrátit se k obsahu košíku. Po kliknutí na tlačítko "Pokračovat" se dostanete na stránku "Přehled objednávek". Zde se zobrazí souhrn dříve zadaných údajů, včetně obsahu košíku, uživatelských, fakturačních a dodacích údajů a částky k zaplacení (tyto údaje již nelze změnit, pokud nekliknete na tlačítko "Zpět").

 

Dokončení objednávky (podání nabídky)

Pokud jste se ujistili, že váš košík obsahuje produkty, které chcete zakoupit, a že vaše údaje byly zadány správně, můžete dokončit objednávku kliknutím na tlačítko "Zaplatit". Údaje zadané na webových stránkách nejsou nabídkou prodávajícího na uzavření smlouvy. V případě objednávek podle těchto VOP se kvalifikujete jako nabízející.

Kliknutím na tlačítko "Zaplatit nyní" výslovně potvrzujete, že vaše nabídka se považuje za učiněnou a vaše prohlášení, pokud je potvrzeno prodávajícím v souladu s těmito VOP, znamená povinnost platby. Svou nabídkou jste vázáni po dobu 48 hodin. Nebude-li vaše nabídka potvrzena prodávajícím v souladu s těmito VOP do 48 hodin, doba závaznosti vaší nabídky uplyne.

Zpracování objednávky, uzavření smlouvy

Objednávku můžete provést kdykoli. Prodávající potvrdí vaši nabídku nejpozději následující pracovní den po dni, kdy jste ji odeslali. Smlouva bude uzavřena v okamžiku, kdy se potvrzovací e-mail zaslaný prodávajícím dostane do vašeho e-mailového systému.


Platební metody

Bankovní převod

Odměnu za Výrobky můžete uhradit bankovním převodem.

Platba v hotovosti

Pokud si přejete zaplatit hodnotu objednávky při převzetí balíčku, zvolte prosím způsob platby "Dobírka".

Platby bankovní kartou

V našem internetovém obchodě můžete platit rychle a bezpečně bankovní kartou.

PayPal

Služba PayPal je dostupná zákazníkům ve více než 200 zemích jako jednoduchá a bezpečná platební metoda.

 

Služba PayPal má několik výhod, které usnadňují a urychlují online nakupování a zároveň zajišťují bezpečnost vašich bankovních údajů:

 

 

 

E-mailová adresa a heslo. To je vše, co potřebujete k platbě nebo k dokončení bankovního převodu prostřednictvím systému PayPal. Svou bankovní kartu můžete nechat v peněžence.

 

Pro platbu nemusíte vkládat peníze na svůj účet PayPal. Jediné, co musíte udělat, je přiřadit svou bankovní kartu k účtu PayPal, a to pouze jednou, na začátku procesu.

 

PayPal je celosvětově uznávaná platební metoda, která je zárukou bezpečných transakcí a umožňuje platit za produkty online ve 26 různých měnách.

 

 Připojte se ke službě PayPal a usnadněte si online platby.

 

 

Wordline Šest platebních služeb

FansBRANDS® - Oficiální obchod s fanouškovskými potřebami pro motoristický sport

Online platební řešení.

Více informací: https://www.six-payment-services.com/en/home.html

Proužek

Ve webovém obchodě můžete zvolit platební řešení Stripe.

 

Další informace o proužku v angličtině naleznete na této webové stránce.

Způsoby doručení, poplatky za doručení

Kurýrní služba GLS


Balíček vám doručí kurýrní služba GLS.

 

Další informace naleznete na webových stránkách: https://gls-group.com/CZ/en/contacts/.

Místa vyzvednutí GLS

Nejoblíbenějším způsobem doručení při online nákupech je doručení od dveří ke dveřím prostřednictvím kurýrní služby, nicméně počet těch, kteří volí osobní odběr, každoročně roste. Zákazníci si mohou objednané zboží vyzvednout pohodlně, s ohledem na svůj denní rozvrh, prostřednictvím odběrných míst GLS, kde mohou platit v hotovosti.

Vyzvedávací místa GLS se nacházejí na snadno dostupných místech, jako jsou nákupní centra, čerpací stanice, knihkupectví nebo jiné frekventované obchody. Většina z nich je otevřena do pozdních hodin, a to i o víkendech, což je výhodné pro zákazníky, kteří si chtějí vyzvednout nebo odeslat zásilky. Společnost GLS zašle zákazníkovi e-mail nebo textovou zprávu s oznámením o příchodu jeho balíku. Zákazník si může balíček vyzvednout kdykoli během 5 pracovních dnů s ohledem na otevírací dobu daného výdejního místa.

 

Další informace naleznete na webových stránkách.

Doručení domů standardní přepravní službou UPS

FansBRANDS® - Oficiální obchod s fanouškovskými potřebami motoristického sportu Pouze v Evropské unii.

Doba dodání: 4-8 pracovních dnů

Doprava zdarma nad 150 €.

 

Další informace naleznete na webových stránkách.

Doručení do domu prostřednictvím společnosti GLS v EU

FansBRANDS® - Oficiální obchod s fanouškovskými potřebami pro motoristický sport

Doba dodání 2-9 pracovních dnů.

Váš balíček doručí zaměstnanci kurýrní služby GLS na uvedenou doručovací adresu. O podrobnostech doručení budete informováni EMAILEM.

 

Další informace naleznete na webových stránkách.

Lhůta pro plnění

Obecná lhůta stanovená pro vyřízení objednávky je maximálně 30 dní od potvrzení objednávky. V případě prodlení prodávajícího je kupující oprávněn stanovit dodatečnou lhůtu. Pokud prodávající dodatečnou lhůtu nedodrží, může kupující od smlouvy odstoupit. Dodací lhůty, které se mohou lišit od obecné dodací lhůty, jsou vždy uvedeny u jednotlivých způsobů dodání.

Výhrada práv, doložka o vlastnictví

Pokud jste si již dříve objednali Výrobky, ale nepřevzali jste je nebo nevyzvedli (s výjimkou případů, kdy jste využili svého práva na odstoupení od smlouvy), nebo pokud byly Prodávajícímu vráceny s označením "Nevyzvednuto", Prodávající vaši objednávku splní pouze za předpokladu, že předem uhradíte celou kupní cenu a náklady na dodání.

 

Prodávající může zadržet dodání Produktu, dokud se nepřesvědčí, že cena Produktů byla úspěšně uhrazena pomocí elektronického platebního řešení (včetně případu, kdy je cena Produktů hrazena bankovním převodem a Kupující převede kupní cenu v měně členského státu Kupujícího a Prodávající neobdrží celou částku kupní ceny a poplatku za dodání z důvodu nákladů na konverzi a dalších


bankovní provize a náklady). Pokud nebyla cena výrobku zcela uhrazena, může prodávající vyzvat kupujícího k doplacení kupní ceny.

Prodej přes hranice

Prodávající nerozlišuje mezi kupujícími, kteří nakupují prostřednictvím webových stránek na území Maďarska, a těmi, kteří tak činí mimo území Maďarska, ale na území Evropské unie. Není-li v těchto VOP stanoveno jinak, Prodávající zajišťuje dodání/převzetí Výrobků na území Maďarska.

Ustanovení těchto VOP se vztahují i na nákupy mimo Maďarsko, přičemž pro účely tohoto oddílu se "kupujícím" rozumí spotřebitel, který je občanem nebo rezidentem členského státu nebo podnikem usazeným v členském státě a nakupuje výrobky nebo využívá služby v rámci Evropské unie výhradně za účelem konečného použití. "Spotřebitelem" se rozumí fyzická osoba, která jedná mimo rámec své obchodní, průmyslové, řemeslné nebo profesní činnosti.

Jazykem komunikace a nákupu je především maďarština, prodávající není povinen komunikovat s kupujícím v jazyce členského státu kupujícího.

Prodávající není povinen dodržovat mimosmluvní požadavky, jako jsou požadavky na označování nebo požadavky specifické pro dané odvětví, stanovené vnitrostátními právními předpisy členského státu kupujícího ve vztahu k příslušným výrobkům, ani o těchto požadavcích kupujícího informovat.

Není-li stanoveno jinak, uplatňuje prodávající u každého výrobku DPH stanovenou v Maďarsku. Kupující může uplatnit své opravné prostředky v souladu s těmito VOP.

V případě použití elektronického platebního řešení bude platba provedena v měně určené prodávajícím,

Prodávající může zadržet dodávku Produktu do doby, než se přesvědčí, že cena Produktů a poplatek za dodání byly plně a úspěšně uhrazeny prostřednictvím elektronického platebního řešení (včetně případu, kdy je cena Produktů hrazena bankovním převodem a Kupující převede kupní cenu (poplatek za dodání) v měně členského státu Kupujícího a Prodávající neobdrží celou částku kupní ceny a poplatku za dodání z důvodu nákladů na konverzi a dalších bankovních provizí a nákladů). Nebyla-li kupní cena Produktu uhrazena v plné výši, může Prodávající vyzvat Kupujícího k doplnění kupní ceny.

Za účelem zajištění dodání výrobku poskytuje prodávající kupujícím ze zemí mimo Maďarsko stejné možnosti dodání jako kupujícím z Maďarska.

Pokud má Kupující podle VOP možnost požádat o dodání Výrobku na území Maďarska nebo jiného členského státu EU, mohou si i kupující, kteří nejsou občany Maďarska, zvolit jakýkoli způsob dodání uvedený ve VOP.

Pokud si kupující může v souladu s VOP zvolit možnost vyzvednutí výrobku, mohou si tuto možnost zvolit i kupující, kteří nejsou občany Maďarska.

V opačném případě může kupující požádat o zajištění přepravy výrobku na vlastní náklady. Maďarští kupující nejsou oprávněni tuto možnost zvolit.

Prodávající splní objednávku po zaplacení poplatku za dodání, a pokud kupující nezaplatí prodávajícímu poplatek za dodání nebo pokud kupující sám nezajistí přepravu výrobku do předem stanoveného data, prodávající odstoupí od smlouvy a vrátí kupujícímu předem zaplacenou kupní cenu.


Informace pro spotřebitele

Informace o právu na výpověď smlouvy ze strany fyzické osoby Kupující

Podle § 8 odst. 1 bodu 3 maďarského občanského zákoníku jsou spotřebiteli pouze fyzické osoby jednající mimo rámec své profese, zaměstnání nebo podnikatelské činnosti, právnické osoby tedy nejsou oprávněny uplatnit právo na odstoupení od smlouvy bez odůvodnění.

 

Podle § 20 nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) mají spotřebitelé právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Spotřebitelé mohou uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy v určité lhůtě, která začíná běžet

  1. a) v případě smluv o prodeji výrobků,
  2. aa) k datu, kdy výrobek,
  3. ab) v případě prodeje více než jednoho výrobku, kdy je každý výrobek dodán v jinou dobu, kdy byl výrobek dodán naposledy.

 

obdrží spotřebitel nebo jím určená třetí osoba jiná než dopravce, přičemž tato lhůta činí 180 dnů.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy stanovená v nařízení vlády č. 45/2014. (II. 26.) je 14 dní a k dodatečné lhůtě pro odstoupení se prodávající zavazuje dobrovolně v těchto VOP, nad rámec lhůty stanovené zákonem.

Ustanoveními tohoto oddílu není dotčeno právo spotřebitele uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy stanovené v tomto oddílu rovněž ve lhůtě mezi dnem uzavření smlouvy a dnem převzetí výrobku.

Pokud byl návrh na uzavření smlouvy učiněn spotřebitelem, má spotřebitel právo od návrhu odstoupit, čímž zaniká závaznost návrhu na uzavření smlouvy.

Prohlášení o odstoupení od smlouvy, uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy nebo výpověď smlouvy

Spotřebitel může uplatnit své právo podle § 20 nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) jasným prohlášením v tomto smyslu nebo pomocí vzorového prohlášení, které lze rovněž stáhnout z internetových stránek.

Platnost prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy

Právo na odstoupení od smlouvy se považuje za včas uplatněné, pokud spotřebitel zašle prohlášení v příslušné lhůtě. Tato lhůta činí: 180 dnů.

V případě písemného odstoupení od smlouvy nebo výpovědi stačí zaslat prohlášení o odstoupení od smlouvy nebo výpovědi do 14 dnů.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy stanovená v nařízení vlády č. 45/2014. (II. 26.) je 14 dní a k dodatečné lhůtě pro odstoupení se prodávající zavazuje dobrovolně v těchto VOP, nad rámec lhůty stanovené zákonem.

Důkazní břemeno, že spotřebitel uplatnil své právo na odstoupení od smlouvy v souladu s tímto ustanovením, nese spotřebitel.

Po jeho obdržení je prodávající povinen potvrdit prohlášení kupujícího o odstoupení od smlouvy na elektronickém nosiči dat.

Povinnosti prodávajícího v případě odstoupení spotřebitele od smlouvy

Povinnost prodávajícího vrátit peníze

Pokud spotřebitel v souladu s § 22 nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) odstoupí od smlouvy.


Prodávající vrátí kupujícímu celou částku, kterou zaplatil jako protiplnění, do 14 dnů, včetně nákladů vzniklých v souvislosti s plněním, jako je poplatek za doručení. Vezměte prosím na vědomí, že toto ustanovení se nevztahuje na dodatečné náklady vzniklé v důsledku volby jiné možnosti doručení než nejlevnějšího standardního způsobu doručení.

Způsob splnění povinnosti prodávajícího vrátit peníze

V případě odstoupení od smlouvy nebo jejího ukončení v souladu s § 22 nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) vrátí prodávající spotřebiteli částku, kterou má vrátit, a to stejným způsobem platby, který spotřebitel použil. S výslovným souhlasem spotřebitele může prodávající použít jiný způsob platby, ale spotřebiteli v důsledku toho nesmí být účtovány žádné další poplatky. Prodávající nenese odpovědnost za prodlení vzniklé v důsledku nesprávného a/nebo nepřesného uvedení čísla bankovního účtu nebo poštovní adresy spotřebitelem.

Další náklady

Pokud si spotřebitel výslovně zvolil jinou možnost doručení než nejlevnější standardní způsob doručení, není prodávající povinen nahradit náklady vzniklé v důsledku této volby. V takových případech bude naše povinnost vrátit peníze zahrnovat pouze uvedené standardní poplatky za doručení.

Právo odepřít plnění

Prodávající může zadržet částku splatnou spotřebiteli, dokud spotřebitel výrobek nevrátí nebo neprokáže, že jej vrátil; z těchto dvou termínů se bere v úvahu ten, který nastane dříve. Zásilky zaslané na dobírku nebo službou Adresát platí nemůžeme přijmout.

Povinnosti spotřebitele v případě odstoupení od smlouvy nebo jejího ukončení

Vrácení výrobku

Odstoupí-li spotřebitel v souladu s § 22 nařízení vlády č. 45/2014 (II. 26.) od smlouvy, je povinen vrátit výrobek nebo předat výrobek prodávajícímu nebo osobě určené prodávajícím k převzetí výrobků, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů od oznámení o odstoupení od smlouvy. Povinnost vrátit Výrobek se považuje za splněnou včas, pokud spotřebitel odešle Výrobek před uplynutím této lhůty.

nesení přímých nákladů vzniklých v souvislosti s vrácením výrobku.

Přímé náklady na vrácení výrobku nese spotřebitel. Výrobek je třeba zaslat na adresu prodávajícího. Pokud spotřebitel po zahájení plnění vypoví smlouvu o poskytování služeb uzavřenou mimo obchodní prostory nebo jako smlouvu uzavřenou na dálku, je povinen zaplatit Podnikateli odměnu odpovídající službě poskytnuté do dne podání výpovědi. Tato přiměřená částka, kterou má spotřebitel zaplatit, se určí na základě celkové výše odměny stanovené ve smlouvě připočtením příslušných daní. Pokud spotřebitel prokáže, že takto stanovená celková částka je nepřiměřeně vysoká, vypočte se přiměřená částka na základě tržní hodnoty služeb poskytnutých do dne výpovědi smlouvy. Upozorňujeme, že nemůžeme přijímat zásilky zaslané na dobírku nebo službu Adresát platí.

Odpovědnost spotřebitele za odpisy

Spotřebitel je odpovědný za znehodnocení vzniklé v důsledku jakéhokoli použití, které přesahuje použití nezbytné pro zjištění povahy, vlastností a fungování výrobku.

Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit v těchto případech


Prodávající výslovně upozorňuje, že právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit v případech uvedených v § 29 odst. 1 nařízení vlády č. 45/2014 (II.26.):

 

  1. po úplném poskytnutí služby, avšak pokud je ve smlouvě pro spotřebitele stanovena platební povinnost, lze se na tuto výjimku odvolat pouze tehdy, pokud spotřebitel před zahájením plnění výslovně souhlasil a vzal na vědomí skutečnost, že ztratí právo na odstoupení od smlouvy, jakmile bude smlouva podnikatelem zcela splněna;
  2. pokud jde o produkty nebo služby, jejichž cena nebo poplatek závisí na výkyvech finančního trhu, které podnik nemůže ovlivnit a které jsou možné i během lhůty stanovené pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy;
  3. v případě nehotových Výrobků, které byly vyrobeny na základě pokynů a výslovného přání spotřebitele, nebo v případě Výrobků, které byly zjevně přizpůsobeny spotřebiteli;
  4. v případě výrobků podléhajících rychlé zkáze nebo výrobků s krátkou trvanlivostí;
  5. v případě výrobků v uzavřeném obalu, které nelze po otevření po dodání vrátit z důvodů ochrany zdraví nebo hygienických důvodů;
  6. v případě výrobků, které jsou vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíchány s jinými výrobky;
  7. v případě alkoholických nápojů, jejichž skutečná hodnota závisí na výkyvech finančního trhu, které podnik nemůže ovlivnit, a jejichž cena byla stranami dohodnuta při uzavření kupní smlouvy, ale smlouva bude splněna až po třicátém dni od uzavření smlouvy;
  8. v případě smluv o poskytování služeb, kdy podnik kontaktuje spotřebitele na jeho výslovnou žádost za účelem provedení naléhavé opravy nebo údržby;
  9. pokud jde o prodej a nákup zvukových a obrazových záznamů v zapečetěných obalech nebo kopií počítačového softwaru, pokud spotřebitel obal po dodání otevřel;
  10. pokud jde o noviny, časopisy a periodika, s výjimkou smluv o předplatném;
  11. v případě smluv uzavřených ve veřejné dražbě;
  12. s výjimkou služeb v oblasti bydlení, v případě smluv o poskytování ubytování, dopravy, pronájmu automobilů, stravovacích služeb nebo služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, pokud byla ve smlouvě stanovena lhůta nebo termín plnění;
  13. pokud jde o digitální obsah poskytovaný na nefyzickém nosiči dat, pokud prodávající zahájil plnění s výslovným, předchozím souhlasem spotřebitele a pokud spotřebitel současně s udělením tohoto souhlasu vzal na vědomí skutečnost, že ztratí právo na odstoupení od smlouvy, jakmile bude plnění zahájeno, a podnikatel zaslal spotřebiteli potvrzení.

 

Informace o odpovědnosti za výrobek a implicitní záruce s ohledem na záruku shody výrobků v případě spotřebitelských smluv

Tato část informací pro spotřebitele byla vypracována na základě § 9 odst. 3 nařízení vlády č. 45/2014 (II.26.) s ohledem na jeho přílohu č. 3.

Tyto informace pro spotřebitele se vztahují pouze na kupující, kteří jsou považováni za spotřebitele, pravidla platná pro kupující, kteří nejsou spotřebiteli, jsou uvedena v samostatné kapitole.

Požadavek smluvního plnění v případě spotřebitelských smluv

Požadavek smluvního plnění obecně v případě výrobků a výrobků obsahujících digitální prvky prodávaných na základě spotřebitelské smlouvy

V době plnění musí výrobky a plnění splňovat požadavky stanovené vládním nařízením 373/2021 (VI.30.).

Aby se jednalo o smluvní plnění, musí být výrobek, který je předmětem smlouvy.


 musí odpovídat popisu, množství, kvalitě a typu stanovenému ve smlouvě, musí mít funkčnost, kompatibilitu, interoperabilitu, jakož i další vlastnosti stanovené ve smlouvě.

 být vhodné pro jakýkoli účel určený spotřebitelem, na který spotřebitel upozornil prodávajícího nejpozději při uzavření smlouvy a který prodávající akceptoval.

 mít veškeré příslušenství a uživatelské příručky uvedené ve smlouvě, včetně pokynů pro uvedení do provozu, pokynů pro instalaci a podpory zákaznického servisu, a

 poskytovat aktualizace stanovené ve smlouvě.

 

Aby se jednalo o smluvní plnění, musí být výrobek, který je předmětem smlouvy, rovněž.

 

 být vhodné pro účely stanovené pro stejný typ výrobků právními předpisy, technickými normami nebo, pokud technické normy neexistují, řídícím kodexem chování.

 splňují množství, kvalitu, výkon a další vlastnosti, které může spotřebitel rozumně očekávat, zejména pokud jde o funkčnost, kompatibilitu, dostupnost, kontinuitu a bezpečnost, které jsou obvyklé pro stejný druh zboží, s přihlédnutím k veřejným prohlášením, zejména těm, která Prodávající, jeho zástupce nebo jiné osoby zapojené do prodejního řetězce učinili v reklamě nebo na etiketě, o konkrétních vlastnostech Výrobků.

 mít veškeré příslušenství a návod, které může spotřebitel rozumně očekávat, včetně balení a návodu k instalaci, a

 odpovídat vlastnostem a popisu výrobku, který byl prezentován jako vzorek nebo model nebo který byl před uzavřením smlouvy zpřístupněn podnikem jako zkušební verze.

 

Výrobek nemusí být v souladu s výše uvedenými veřejnými prohlášeními, pokud prodávající prokáže, že.

 

 nebylo a nemuselo být seznámeno s příslušným veřejným prohlášením.

 dotyčné veřejné prohlášení bylo do doby uzavření smlouvy náležitě opraveno, nebo

 dotčené veřejné prohlášení nemohlo ovlivnit rozhodnutí držitele práv uzavřít smlouvu.

 

Požadavek smluvního plnění v případě prodeje výrobků na základě spotřebitelské smlouvy

Plnění prodávajícího je vadné, pokud vada výrobku vznikla v důsledku neodborného uvedení do provozu, pokud

  1. uvedení do provozu je součástí kupní smlouvy a bylo provedeno prodávajícím nebo odpovědnost v tomto ohledu nese prodávající; nebo
  2. uvedení do provozu musel provést spotřebitel a neodborné uvedení do provozu je důsledkem nedostatků pokynů pro uvedení do provozu poskytnutých prodávajícím nebo v případě výrobků obsahujících digitální prvky poskytovatelem digitálního obsahu nebo digitálních služeb.

Pokud je podle kupní smlouvy uvedení výrobku do provozu prováděno prodávajícím nebo prodávající nese v tomto ohledu odpovědnost, pak se plnění považuje za dokončené prodávajícím po dokončení uvedení do provozu.

Pokud je v případě produktu obsahujícího digitální prvky v kupní smlouvě stanoveno, že digitální obsah nebo digitální služby mají být poskytovány nepřetržitě po určitou dobu, odpovídá prodávající za vadu produktu související s digitálním obsahem, pokud vada vznikne nebo se stane zjistitelnou do dvou let od dodání produktu v případě nepřetržité služby poskytované po dobu nepřesahující dva roky.

Požadavek smluvního plnění v případě prodeje výrobků obsahujících digitální prvky v rámci spotřebitelské smlouvy

V případě produktů obsahujících digitální prvky prodávající zajistí, aby byl spotřebitel informován o aktualizacích týkajících se digitálního obsahu produktu nebo digitální služby s ním spojené, včetně bezpečnostních aktualizací, a aby mu byly tyto aktualizace poskytnuty, pokud jsou nezbytné pro zachování smluvní povahy produktu.


Prodávající zajistí dostupnost aktualizací po dobu.

 

 které může spotřebitel rozumně očekávat na základě druhu a účelu výrobku a digitálních prvků, jakož i na základě individuálních okolností a povahy smlouvy, pokud kupní smlouva předepisuje jednorázové poskytnutí digitálního obsahu nebo digitální služby, nebo

 dvou let od dodání produktu, v případě nepřetržité služby po dobu nepřesahující dva roky, pokud kupní smlouva předepisuje nepřetržité poskytování digitálního obsahu po určitou dobu.

 

Pokud spotřebitel v přiměřené lhůtě nenainstaluje zpřístupněné aktualizace, prodávající neodpovídá za vadu výrobku za předpokladu, že vada vznikla výhradně v důsledku absence příslušné aktualizace, a dále za předpokladu, že

  1. prodávající informoval spotřebitele o dostupnosti aktualizace a o důsledcích jejího nenainstalování spotřebitelem; a
  2. neinstalování aktualizace spotřebitelem nebo chybná instalace aktualizace spotřebitelem není způsobena nedostatky v návodu k instalaci poskytnutém prodávajícím.

O vadné plnění se nejedná, pokud spotřebitel při uzavření smlouvy obdržel samostatnou informaci o tom, že se určitá vlastnost výrobku liší od vlastností předepsaných v této smlouvě, a tuto odlišnost spotřebitel při uzavření smlouvy samostatně a výslovně uznal.

Požadavky na smluvní plnění u digitálního obsahu prodávaného na základě spotřebitelské smlouvy v případě prodeje

Prodávající dodává a poskytuje digitální obsah spotřebiteli. Smluvní strany se liší v tom, že v případě, že nedojde k jeho dohodě, prodávající bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy poskytne spotřebiteli nejnovější digitální obsah, který je k dispozici v době podpisu verze smlouvy.

Služba se považuje za dokončenou, pokud je digitální obsah nebo - je pro něj vyžadován přístup nebo je vhodný ke stažení - jakékoli řešení pro spotřebitele, nebo na fyzickém nebo virtuálním zařízení, které si spotřebitel pro tento účel vybral.

Prodávající musí zajistit, aby byl spotřebitel informován o tom, že digitální obsah je takové aktualizace - včetně bezpečnostních aktualizací - které jsou digitálním obsahem nebo digitální jsou nezbytné pro zachování smluvní povahy služby, a také je obdržet.

Pokud je na základě smlouvy digitální obsah poskytován po určitou dobu, probíhá nepřetržitě, s ohledem na digitální obsah, soulad plnění se smlouvou a musí být poskytován po celou dobu trvání smlouvy. Pokud spotřebitel nenainstaluje v přiměřené lhůtě poskytnuté prodávajícím aktualizace, prodávající neodpovídá za chybu služby, pokud se jedná pouze o příslušnou aktualizaci vyplývající z jejího nepoužití, za předpokladu, že

 

 prodávající informoval spotřebitele o dostupnosti aktualizace a instalaci spotřebitelem o důsledcích jejího selhání; a

 nenainstalování aktualizace spotřebitelem nebo nesprávná instalace aktualizace spotřebitelem není způsobena neúplností návodu k instalaci poskytnutého prodávajícím.

 

Vadné plnění nelze konstatovat, pokud je spotřebiteli při uzavírání smlouvy poskytnuta samostatná informace o tom, že určitá vlastnost digitálního obsahu se liší od zde uvedených požadavků, a při uzavírání smlouvy musí spotřebitel výslovně uvést, že tuto odchylku přijímá.

Prodávající plní nesprávně, pokud vada služby digitálního obsahu spočívá v tom, že spotřebitel je digitální pramení z jeho neodborné integrace do svého prostředí, za předpokladu, že integraci digitálního obsahu provedl prodávající, nebo že integraci provedl prodávající na svou odpovědnost; posedlost digitálním obsahem musí být integrována spotřebitelem a neodborná integrace prodávajícím byla způsobena nedostatky v pokynech pro integraci poskytnutých ze strany

 

Pokud je předmětem smlouvy digitální obsah nebo digitální služba na dobu určitou, má nepřetržitou službu, prodávající odpovídá za digitální obsah za závadu, pokud k závadě dojde v období uvedeném v smlouvě.


nebo se stane rozpoznatelným.

 Pokud je smlouva uzavřena na jednorázovou službu nebo sérii jednotlivých servisních úkonů, musí se až do prokázání opaku předpokládat, že od data plnění jednoho do jednoho roku, vada uznaná spotřebitelem existovala již v době plnění. Zároveň neplní, je prodávající na vině, pokud prokáže, že digitální prostředí spotřebitele není kompatibilní s technickými požadavky na digitální obsah nebo digitální službu a smlouvu spotřebitele jasně a srozumitelně informoval před jejím uzavřením.

 

Spotřebitel je povinen spolupracovat s prodávajícím tak, aby se prodávající - technický z hlediska dostupných zařízení a vyžadující co nejmenší zásah pro spotřebitele, který jej používá - mohl ujistit, že příčinou chyby je digitální prostředí spotřebitele. Nesplní-li spotřebitel tuto povinnost součinnosti poté, co jej prodávající o této povinnosti jasným a srozumitelným způsobem informoval před uzavřením smlouvy, nese spotřebitel důkazní břemeno, že vada uznaná do jednoho roku od dokončení existovala již v době dokončení, posední služba postižená chybou uznanou během smluvního období, služba během doby plnění podle smlouvy, nebyla v souladu se smlouvou.

Implicitní záruka

V jakých případech můžete uplatnit svá práva na implicitní záruku?

V případě vadného plnění ze strany prodávajícího můžete uplatnit nárok na konkludentní záruku v souladu s ustanoveními maďarského občanského zákoníku a v případě spotřebitelské smlouvy s vládním nařízením 373/2021 (VI.30.).

Jaká práva máte na základě nároku na implicitní záruku?

Podle vaší volby můžete uplatnit následující nároky na implicitní záruku:

Můžete požadovat buď opravu, nebo výměnu, ledaže by splnění tohoto záručního práva bylo nemožné nebo by prodávajícímu vznikly nepřiměřené náklady ve srovnání s alternativním řešením. Pokud jste nepožadovali nebo nemohli požadovat opravu nebo výměnu, můžete požadovat přiměřené snížení ceny, nebo v krajním případě můžete odstoupit od smlouvy.

Jste oprávněni přejít z vámi zvoleného práva na záruku na jiné, ale jste povinni uhradit náklady na změnu, pokud to nebylo odůvodněno nebo nutné v důsledku jednání prodávajícího.

V případě spotřebitelské smlouvy se v případě, že není prokázán opak, má za to, že jakákoli vada zjištěná do jednoho roku od dodání výrobku nebo výrobku obsahujícího digitální prvky existovala v době dodání, pokud tato domněnka není neslučitelná s povahou výrobku nebo vady.

V případě použitých výrobků se práva na záruku a záruční práva odchylují od obecných pravidel. Vadné plnění se může vyskytnout i v případě použitých Výrobků, ale je třeba vzít v úvahu okolnosti, na jejichž základě mohl spotřebitel výskyt určitých vad očekávat. V důsledku zastarávání se výskyt určitých vad stává stále častějším a v důsledku toho nelze očekávat, že použitý Výrobek může být stejně kvalitní jako nově zakoupený Výrobek. Proto může Kupující uplatnit svá práva ze záruky pouze na nedostatky mimo vady, které vyplývají z povahy použitého Výrobku a které vznikají bez ohledu na tuto povahu. Pokud je použitý Výrobek vadný a Kupující, který splňuje podmínky spotřebitele, obdržel při koupi informaci o této vadě, pak Poskytovatel služeb za tuto vadu neodpovídá.

Prodávající může odmítnout uvést výrobek do souladu se smlouvou, pokud by oprava nebo výměna byla nemožná nebo by prodávajícímu způsobila nepřiměřené náklady, a to s přihlédnutím ke všem okolnostem, včetně hodnoty, kterou výrobek v bezvadném stavu představuje, a závažnosti porušení smlouvy.

Spotřebitel může podle závažnosti porušení smlouvy požadovat přiměřené snížení protiplnění nebo dokonce odstoupit od kupní smlouvy, jestliže


 

 Prodávající neprovedl opravu nebo výměnu, nebo opravu nebo výměnu provedl, ale nesplnil zcela nebo zčásti následující podmínky:

 prodávající vezme vyměněný výrobek zpět na vlastní náklady.

 pokud oprava nebo výměna vyžaduje odstranění výrobku, který byl v souladu s povahou a účelem výrobku uveden do provozu před zjištěním vady, pak povinnost provést opravu nebo výměnu zahrnuje odstranění nevyhovujícího výrobku a uvedení náhradního nebo opraveného výrobku do provozu nebo úhradu nákladů na toto odstranění a uvedení do provozu.

 prodávající odmítl uvést výrobek do souladu se smlouvou.

 v plnění se opakovaně vyskytne vada, přestože se prodávající snažil uvést výrobek do souladu se smlouvou.

 závažnost porušení je tak významná, že odůvodňuje okamžité snížení ceny nebo okamžité ukončení kupní smlouvy, nebo

 prodávající se nezavázal uvést výrobek do souladu se smlouvou nebo je z okolností zřejmé, že podnikatel neuvede výrobek do souladu se smlouvou v přiměřené době nebo bez podstatné újmy na zájmech spotřebitele.

 

Chce-li spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy s odkazem na vadné plnění, nese důkazní břemeno o nepodstatné povaze vady prodávající.

Spotřebitel má právo na vrácení zbývající části kupní ceny v plné výši nebo částečně podle závažnosti porušení smlouvy, dokud prodávající nesplní svou povinnost týkající se souladu plnění se smlouvou a vadného plnění.

Obecně platí, že

 

 prodávající vrátí vyměněný výrobek na vlastní náklady.

 pokud oprava nebo výměna vyžaduje odstranění výrobku, který byl v souladu s povahou a účelem výrobku uveden do provozu před zjištěním závady, zahrnuje povinnost provést opravu nebo výměnu odstranění nevyhovujícího výrobku a uvedení náhradního nebo opraveného výrobku do provozu nebo úhradu nákladů na toto odstranění a uvedení do provozu.

 

Přiměřená lhůta pro opravu nebo výměnu výrobku se počítá od okamžiku, kdy spotřebitel oznámil podnikateli závadu.

Spotřebitel poskytne výrobek podniku, aby mohl provést opravu nebo výměnu.

Snížení protiplnění se považuje za přiměřené, pokud se jeho výše rovná rozdílu mezi hodnotou výrobku, který by spotřebitel obdržel, pokud by plnění prodávajícího bylo smluvní, a hodnotou výrobku, který spotřebitel skutečně obdržel.

Právo spotřebitele na ukončení kupní smlouvy z titulu konkludentní záruky lze uplatnit prostřednictvím právního prohlášení adresovaného prodávajícímu, v němž vyjádří své rozhodnutí o ukončení smlouvy.

Týká-li se vadné plnění pouze určité části výrobku dodaného na základě smlouvy a jsou-li ohledně této části splněny podmínky pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, může spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy pouze ohledně vadného výrobku, může však odstoupit od kupní smlouvy i ohledně jakéhokoli jiného výrobku pořízeného společně s vadným výrobkem, pokud nelze od spotřebitele rozumně očekávat, že si ponechá pouze výrobky, které jsou v souladu se smlouvou.

Pokud spotřebitel vypoví kupní smlouvu v plném rozsahu nebo ohledně části výrobků dodaných na základě kupní smlouvy,

 

spotřebitel vrátí dotčený výrobek prodávajícímu na jeho náklady a

prodávající neprodleně vrátí spotřebiteli kupní cenu zaplacenou za daný výrobek, jakmile prodávající obdrží výrobek nebo doklad o vrácení výrobku.


V jaké lhůtě můžete uplatnit nárok na implicitní záruku?

Po zjištění závady jste povinni ji neprodleně nahlásit. Vada nahlášená do dvou měsíců od jejího zjištění se považuje za vadu nahlášenou bez prodlení. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvouleté promlčecí lhůty, která začíná běžet okamžikem uzavření smlouvy, nelze uplatnit žádný nárok z předpokládané záruky.

Do promlčecí lhůty se nezapočítává doba opravy, po kterou nemůže kupující používat výrobek v souladu s jeho určením.

Pokud jde o opravenou nebo vyměněnou část výrobku, promlčecí lhůta pro nároky z předpokládané záruky začíná běžet znovu. Toto pravidlo platí i v případě, že se v důsledku opravy vyskytne jiná vada.

Pokud je předmětem smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem použitý výrobek, mohou se strany dohodnout na kratší promlčecí lhůtě, v žádném případě však nelze platně stanovit kratší promlčecí lhůtu než jeden rok.

Vůči komu můžete uplatnit své nároky z předpokládané záruky?

Svůj nárok na implicitní záruku můžete uplatnit u prodávajícího.

Jaké jsou další podmínky pro uplatnění nároku na implicitní záruku?

Pro uplatnění nároku na implicitní záruku do jednoho roku od plnění nejsou stanoveny žádné jiné podmínky než nahlášení vady, pokud prokážete, že výrobek dodal prodávající. Po uplynutí jednoroční lhůty počínající běžet od plnění jste však povinni prokázat, že vámi zjištěná vada existovala již v době plnění.

Odpovědnost za výrobek

V jakých případech můžete uplatnit svá práva z odpovědnosti za výrobek?

V případě vady hmotného majetku (výrobku) můžete podle své volby uplatnit nároky z předpokládané záruky nebo z odpovědnosti za výrobek.

Jaká práva máte na základě nároku z odpovědnosti za výrobek?

V rámci reklamace odpovědnosti za výrobek můžete požadovat pouze opravu nebo výměnu vadného výrobku.

V jakých případech se výrobek považuje za vadný?

Výrobek se považuje za vadný, pokud nesplňuje požadavky na jakost platné v době uvedení na trh nebo pokud nemá vlastnosti uvedené v popisu výrobce.

V jaké lhůtě můžete uplatnit nárok z odpovědnosti za výrobek?

Nárok z odpovědnosti za výrobek můžete uplatnit do dvou let od doby, kdy byl výrobek výrobcem uveden na trh. Po uplynutí této lhůty ztrácíte nárok na uplatnění nároku z odpovědnosti za výrobek.

Proti komu a za jakých dalších podmínek můžete uplatnit nárok z odpovědnosti za výrobek?

Nárok z odpovědnosti za výrobek můžete uplatnit pouze vůči výrobci nebo distributorovi hmotné věci. Při uplatnění nároku z odpovědnosti za výrobek budete muset prokázat vadu výrobku.

V jakých případech je výrobce (distributor) zproštěn odpovědnosti za výrobek?

Výrobce (distributor) bude zproštěn odpovědnosti za výrobek pouze v případě, že bude schopen prokázat, že:

 

nevyráběla Výrobek nebo neuvedla Výrobek na trh v rámci své podnikatelské činnosti, nebo

podle stavu techniky nebyla vada zjistitelná v době uvedení výrobku na trh, nebo


 vada Výrobku vyplývá z uplatňování zákonů nebo regulačních ustanovení předepsaných úřady.

 

Výrobce (distributor) musí prokázat pouze jednu z výše uvedených příčin.

Vezměte prosím na vědomí, že na základě stejné vady nemůžete současně uplatnit nárok z předpokládané záruky a nárok z odpovědnosti za výrobek. V případě úspěšně uplatněného nároku z předpokládané záruky však můžete uplatnit nárok z odpovědnosti za výrobek vůči výrobci, pokud jde o vyměněný výrobek nebo jeho opravené části.

Záruka

V jakých případech můžete uplatnit svá práva na záruku?

Podle nařízení vlády č. 151/2003 (IX.22.) o povinné záruce na určité zboží dlouhodobé spotřeby má prodávající záruční povinnost, pokud jde o prodej nového zboží dlouhodobé spotřeby uvedeného v příloze 1 tohoto nařízení (např. technické zboží, nářadí, stroje), jakož i jeho příslušenství a součásti v rozsahu tam uvedeném (dále pro účely tohoto oddílu společně označované jako spotřební zboží).

Práva vyplývající ze záruky lze uplatnit záručním listem, který nemůže být podmíněn vrácením otevřeného obalu spotřebního výrobku spotřebitelem. Záruční list v případě, že jej spotřebitel nemá k dispozici, uzavření smlouvy je prokazatelně nutné považovat, pokud doklad potvrzující zaplacení úplaty - pokud jde o obecnou daňovou fakturu nebo účtenku vystavenou podle zákona

- předložené spotřebitelem. V tomto případě lze práva vyplývající ze záruky uplatnit na základě potvrzení o zaplacení úplaty.

Kromě toho může prodávající dobrovolně převzít záruční závazek a v takovém případě musí kupujícímu, který splňuje podmínky spotřebitele, poskytnout záruční prohlášení.

Záruční list musí být spotřebiteli k dispozici na trvalém nosiči nejpozději v okamžiku dodání výrobku.

Prohlášení o záruce musí obsahovat následující údaje:

 

 jasné prohlášení o tom, že pokud je výrobek dodán s vadami, má spotřebitel právo bezplatně uplatnit svá práva z předpokládané záruky podle zákona, přičemž tato práva nejsou zárukou dotčena.

 jméno a adresu ručitele.

 postup, který má spotřebitel dodržet při uplatnění nároků ze záruky označení výrobku, na který se záruka vztahuje, a

 podmínky záruky.

 

Jaká práva máte v rámci povinného ručení a v jaké lhůtě je můžete uplatnit? Práva ze záruky

Na základě práv ze záruky může kupující požadovat opravu nebo výměnu, v případech stanovených zákonem požadovat snížení ceny nebo v krajním případě odstoupit od smlouvy, pokud povinná osoba opravu nebo výměnu neprovedla nebo tuto povinnost nesplnila v přiměřené lhůtě s ohledem na zájem oprávněného nebo zájem oprávněného na opravě nebo výměně zanikl.

Kupující může podle své volby uplatnit svůj nárok na opravu přímo v sídle prodávajícího, v kterémkoli obchodním místě nebo pobočce nebo v servisu uvedeném prodávajícím v záručním listě.

Lhůta pro uplatnění nároku

Záruční nároky lze uplatnit v záruční lhůtě, která je stanovena vládním nařízením č. 151/2003. (IX. 22.) následující:


  1. jeden rok pro zboží, jehož nákupní cena dosahuje 10 000 HUF, ale nepřesahuje 100 000 HUF,
  2. dva roky pro zboží, jehož kupní cena dosahuje 100 000 HUF, ale nepřesahuje 250 000 HUF,
  3. tři roky pro zboží s pořizovací cenou vyšší než 250 000

 

Nedodržení výše uvedených lhůt má za následek zánik práva na záruku, avšak v případě opravy spotřebního zboží se záruční doba prodlužuje o dobu, po kterou Kupující nemůže Výrobek v důsledku vady užívat v souladu s jeho určením, počínaje dnem dodání do opravy.

Záruční doba začíná běžet dnem dodání spotřebního zboží kupujícímu nebo dnem uvedení do provozu, pokud jej provedl prodávající nebo jeho zástupce.

Pokud kupující nechá uvést spotřební zboží do provozu později než šest měsíců po dodání, je počátkem záruční doby den dodání.

Pravidla pro vyřizování žádostí o záruku

Při sjednávání opravy se prodávající snaží provést opravu do 15 dnů. Lhůta pro provedení opravy začíná běžet dnem převzetí spotřebního zboží do opravy.

Pokud doba trvání opravy nebo výměny přesáhne patnáct dní, je prodávající povinen informovat kupujícího o předpokládané době trvání opravy nebo výměny.

Pokud prodávající při první opravě spotřebního zboží v záruční době zjistí, že spotřební zboží nelze opravit, je povinen spotřební zboží vyměnit do osmi dnů, pokud kupující neurčí jinak. Není-li výměna spotřebního zboží možná, je prodávající povinen do osmi dnů vrátit kupujícímu kupní cenu uvedenou na dokladu osvědčujícím zaplacení úplaty za spotřební zboží - faktuře nebo paragonu vystaveném v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty - předloženém spotřebitelem.

Přijetím VOP kupující rovněž souhlasí s tím, aby mu byly potřebné informace zasílány elektronicky nebo jiným způsobem vhodným pro prokázání jejich přijetí kupujícím.

Pokud prodávající nemůže spotřební zboží opravit do 30 dnů:

 

 oprava může být provedena v delší lhůtě, pokud s tím kupující souhlasí, nebo

 pokud kupující nesouhlasí s provedením opravy v delší lhůtě nebo pokud kupující neučinil v tomto ohledu žádné prohlášení, musí být spotřební zboží vyměněno do osmi dnů po neúspěšném uplynutí třicetidenní lhůty, nebo

 pokud kupující nesouhlasí s provedením opravy v delší lhůtě nebo se k tomu nevyjádřil, ale výměna spotřebního zboží není možná, bude kupní cena uvedená na faktuře nebo na dokladu o převzetí spotřebního zboží vrácena kupujícímu do osmi dnů po neúspěšném uplynutí třicetidenní lhůty.

 

Pokud se na spotřebním zboží vyskytne vada již po čtvrté, má kupující právo na:

 

 reklamovat opravu u prodávajícího, nebo

 namísto uplatnění nároku na opravu požádat prodávajícího o přiměřené snížení kupní ceny podle bodu b) odstavce 2 článku 6:159 zákona V z roku 2013 o maďarském občanském zákoníku, nebo

  namísto uplatnění nároku na opravu opravit spotřební zboží nebo jej nechat opravit na náklady prodávajícího podle bodu b) odstavce 2 článku 6:159 zákona V z roku 2013 o maďarském občanském zákoníku, nebo

 pokud kupující těchto práv (oprava, snížení ceny, oprava spotřebního zboží) nevyužil nebo se k tomu nevyjádřil, bude spotřební zboží do osmi dnů vyměněno, nebo pokud výměna spotřebního zboží není možná, bude kupujícímu do osmi dnů vrácena kupní cena uvedená na faktuře nebo stvrzence o převzetí spotřebního zboží.

 

Spotřební zboží, na které se vztahuje povinná záruka podle nařízení vlády č. 151/2003, které je instalováno s pevným připojením, je těžší než 10 kg nebo nemůže být přepravováno jako příruční zavazadlo ve veřejných dopravních prostředcích.


dopravy musí být opraveny, s výjimkou vozidel, v místě jejich provozu. Nelze-li opravu provést v místě provozu, zajistí podnik nebo v případě reklamace uplatněné přímo v servisu demontáž a montáž, jakož i dodání a vrácení spotřebního zboží servis.

Výjimky ze záruky

Ustanovení tohoto dokumentu v části "Pravidla pro vyřizování záručních reklamací" se nevztahují na elektrokola, elektroskútry, čtyřkolky, motocykly, mopedy, automobily, karavany, obytné vozy, obytné vozy s přívěsem, přívěsy a motorové čluny.

I v případě těchto výrobků je však prodávající povinen usilovat o vyřízení reklamace opravy do 15 dnů.

Pokud doba trvání opravy nebo výměny přesáhne patnáct dní, je prodávající povinen informovat kupujícího o předpokládané době trvání opravy nebo výměny.

Jaký je vztah mezi zárukou a ostatními záručními právy?

Práva na záruku existují vedle práv na záruku (odpovědnost za výrobek a konkludentní záruka), avšak zásadní rozdíl mezi obecnými právy na záruku a zárukou spočívá v tom, že důkazní břemeno je v případě záruky příznivější pro spotřebitele.

Dobrovolný záruční závazek prodávajícího během povinné záruční doby nesmí obsahovat pro spotřebitele nevýhodnější podmínky, než jsou práva, která jsou stanovena pravidly povinné záruky. Poté však podmínky dobrovolné záruky jsou volné lze určit, nicméně záruka nemůže mít vliv na spotřebitele ani v tomto případě vyplývající - tedy včetně existence práv na základě příslušenství záruky.

Žádost o výměnu do tří pracovních dnů

Nárok na výměnu do tří pracovních dnů platí i v případě nákupu v internetových obchodech. Nárok na výměnu do tří pracovních dnů lze uplatnit u nového spotřebního zboží podle nařízení vlády č. 151/2003. (IX. 22.), které stanoví, že pokud osoba uplatní nárok na výměnu do tří pracovních dnů, pak má prodávající za to, že výrobek byl vadný v době jeho prodeje, a výrobek neprodleně vymění.

V jakých případech bude prodávající osvobozen od své záruční povinnosti?

Prodávající bude zproštěn své záruční povinnosti pouze tehdy, pokud prokáže, že příčina následku nastala až po provedení plnění.

Vezměte prosím na vědomí, že na základě téže vady nemůžete současně uplatnit nárok ze záruky a nárok ze záruky nebo nárok z odpovědnosti za výrobek a nárok ze záruky, ale jinak máte nárok na práva vyplývající ze záruky bez ohledu na práva ze záruky.

 

 

Informace o odpovědnosti za výrobek a implicitní záruce s ohledem na záruku shody výrobků v případě kupujících, kteří nejsou spotřebiteli.

Obecná pravidla pro práva z předpokládané záruky

Kupující, který nesplňuje podmínky spotřebitele, může podle své volby uplatnit následující nároky z předpokládané záruky:

Můžete požadovat buď opravu, nebo výměnu, ledaže by splnění vámi zvoleného záručního práva nebylo možné nebo by prodávajícímu vznikly nepřiměřené náklady ve srovnání s alternativním řešením. Pokud jste nepožadovali nebo nemohli požadovat opravu nebo výměnu, můžete požadovat přiměřené snížení protiplnění, můžete vadu odstranit sami nebo ji nechat odstranit na náklady prodávajícího, nebo v krajním případě můžete od smlouvy odstoupit.

Máte nárok na změnu, pokud nebyla odůvodněna nebo nutná jednáním prodávajícího.


V případě použitých výrobků se práva na záruku a záruční práva odchylují od obecných pravidel. Vadné plnění se může vyskytnout i v případě použitých Výrobků, ale je třeba vzít v úvahu okolnosti, na jejichž základě mohl spotřebitel výskyt určitých vad očekávat. V důsledku zastarávání se výskyt určitých vad stává stále častějším a v důsledku toho nelze očekávat, že použitý Výrobek může být stejně kvalitní jako nově zakoupený Výrobek. Proto může Kupující uplatnit svá práva ze záruky pouze na nedostatky mimo vady, které vyplývají z povahy použitého Výrobku a které vznikají bez ohledu na tuto povahu. Pokud má použitý Výrobek vadu a Kupující, který splňuje podmínky spotřebitele, obdržel při koupi informaci o této vadě, Poskytovatel služeb za tuto vadu neodpovídá.

V případě kupujících, kteří nemají postavení spotřebitele, je lhůta pro uplatnění nároků z nepřímé záruky 1 rok ode dne plnění (dodání).

Odpovědnost za výrobek a záruka

Práva z odpovědnosti za výrobek a práva z povinného ručení mají pouze kupující, kteří splňují podmínky spotřebitelů.

Pokud prodávající poskytuje na výrobek dobrovolnou záruku, uvede tuto skutečnost zvlášť při koupi výrobku.

Pokud výrobce poskytuje záruku výrobce, která se vztahuje i na kupující, kteří nejsou považováni za spotřebitele, lze tyto nároky uplatnit přímo vůči výrobci.