Sezona Formule 1 2024 je pro Ferrari doslova horská dráha nejen emocí, ale i výkonů na trati. Fanoušci této tradiční stáje podobné vzestupy a pády dobře znají, přesto letošní polovina sezóny přináší několik zajímavých milníků i momentů ke zamyšlení. Mnozí doufali, že tým Scuderia dokáže po dlouhé době najít recept na pravidelné vítězství, a právě proto je vhodné se teď, v polovině roku, ohlédnout za tím, co letošní kampaň Ferrari přinesla – a co od ní ještě můžeme čekat.
Ferrari vstoupilo do letošní sezóny s novou energií a ambicemi. Představení vozu SF-24 vracelo týmu naději na konkurenceschopnost v boji s Red Bullem i McLarenem. Prvních několik závodů ukázalo, že tým z Maranella konečně našel větší stabilitu i rychlost. Největším momentem první půlky sezóny byl nepochybně triumf Charlese Leclerca v Monaku – historická výhra na domácí půdě, po které toužil už od svých juniorských let. Tento okamžik se zapsal zlatým písmem do kroniky Ferrari i samotného Leclerca.
Ovšem nebyla to jen Monako, kde Ferrari ukázalo skvělou formu. Carlos Sainz předvedl famózní výkon v Austrálii, kdy po návratu z operačního stolu přímo ovládl celý víkend a přivezl domů pro Scuderii další vítězství. Tyto výsledky potvrdily lepší strategická rozhodnutí týmu a také kvalitní práci inženýrů, kteří výrazně zlepšili ovladatelnost vozu a práci s pneumatikami. Zároveň však přišly i slabší chvíle, zejména v Kanadě a Španělsku, kde Ferrari výrazně ztrácelo na své soupeře. Otázkou zůstává, zda inženýři dokáží vylepšit vývojový plán a zamezit dalším bodovým ztrátám v rozhodujících okamžicích.

Klíčovou roli v celém dosavadním dění samozřejmě hrají oba piloti. Charles Leclerc je letos sebevědomější než kdy dřív, stabilními výkony z něj vyzařuje elitní jezdecká kvalita. Naopak budoucnost Carlose Sainze je bohužel nejistá, neboť na jeho místo má od roku 2025 přijít samotný Lewis Hamilton. Právě tato přestupová bomba výrazně ovlivnila atmosféru v týmu. Sainz navzdory nejisté budoucnosti ukazuje, že ve Formuli 1 patří do úzké špičky, a svými výkony mlčky odpovídá na všechny spekulace a nátlak z médií.
Výrazně lepší je také týmová práce a atmosféra v garáži. Frederic Vasseur, šéf stáje, dokázal od svého nástupu nastavit pragmatický styl vedení a větší otevřenost v komunikaci – to se promítá do menšího množství taktických chyb při samotných závodech. Tým dokáže chytře reagovat na proměnlivé podmínky i průběh závodů, což bývalo slabinou v posledních letech. Inženýři nepolevují ve vývoji a na několik okruhů už připravili zajímavé technické novinky, které by mohly hrát klíčovou roli v boji o přední příčky šampionátu.
Přes všechny momenty euforie je jasné, že Ferrari čeká ještě tvrdý boj a velká zkouška v druhé polovině sezóny. Red Bull s Verstappenem je tvrdý soupeř, McLaren i Mercedes často útočí ze stínu. Závěrečná část roku ukáže, zda rudý tým dokáže zúročit potenciál vozu i týmové práce a udržet se v těsném souboji o vítězství. Pro fanoušky italské stáje je tohle období příslibem nových emocí, ať už přijde cokoli – Ferrari se konečně vrací tam, kam tradičně patří: do bitvy o mety nejvyšší.