💥 AKCE 20%-30%-40%
PODÍVÁM SE ! 👈

🔥 Novinky - prohlédnu si je všechny ! 👈

🏁 Příští víkend F1: ZAJÍMÁ MĚ TO ! 👈

  • Dodací lhůta

    2-4 pracovní dny

  • Dodání zdarma

    Nad 4.000 Kč

  • Skladem

    Všechny produkty skladem

  • Záruka vrácení zboží

    180 pracovních dnů

Haas šokuje F1: Nečekané vzestupy i pády v roce 2024!

Haas šokuje F1: Nečekané vzestupy i pády v roce 2024!

Tým FansBRANDS® |

Ve světě Formule 1 není tým, který by si v posledních letech prošel tolika vzestupy i pády jako právě americká stáj Haas. V letošní sezoně jsme na půlce mistrovství světa svědky určité renesance, kdy se tým snaží získat zpět svou skóre na špičku středu pole. Na této cestě však musí nejen překonávat technické výzvy, ale také čelit silným soupeřům o cenné body v Poháru konstruktérů.

Generální ředitel Günther Steiner byl v lednu nahrazen mechanikem Aynem Komatsuem. Právě pod jeho taktovkou Haas opět našel určitou jistotu a stabilitu. Nové vedení přineslo týmu odlišnou atmosféru a strategii. Namísto jednostranného sázení na risk se Haas soustředil na postupné vylepšování monopostu VF-24 a maximalizaci zisků z proměnlivých závodních podmínek.

Není žádným překvapením, že jedním z klíčových prvků pro letošní pozitivní posun bylo setrvání zkušeného Kevina Magnussena a návrat Nico Hülkenberga, kterého F1 příznivci dobře znají pro jeho rychlost a konzistenci. Oba piloti letos ukazují, že když mají k dispozici vyvážený vůz, dokážou neúnavně bojovat nejen o body, ale i s opozicí o hodnotná umístění ve středu pole.

Banner - FansBRANDS

Vzpomínáme-li na nejlepší momenty této sezony, musí nutně zaznít Grand Prix Austrálie, kde Nico Hülkenberg získal skvělé body a tým si odvezl cenný výsledek. Velmi silné tempo nám Haas předvedl také v Saúdské Arábii a Imole, což jen dokazuje, že letošní monopost je nejen rychlejší, ale především lépe šetrný k pneumatikám – oblast, která bývala týmovou Achillovou patou.

Ovšem ne vše šlo hladce. Často jsme byli svědky smolných okolností, například když Magnussen kolidoval s jinými piloty nebo když tým chyboval ve strategii. Největší slabinou zůstává kvalifikace, kde monopost někdy nestačí tempu soupeřů. Přestože se tým snaží rozvíjet balík aerodynamických vylepšení, někdy se projevuje limit rozpočtu ve srovnání s týmy jako McLaren či Alpine.

Co se týče výkonnosti jezdců, Nico Hülkenberg letos potvrdil svou pověst pečlivého stratega. Dokázal často vytěžit maximum i z krátkodobě nevýhodné situace a jeho závodní tempo je v mnoha případech až překvapivě silné. Kevin Magnussen sice občas ztrácí body kvůli penalizacím či drobným chybám, jeho agresivní styl je však často potřebným impulzem pro celý tým, zejména v duelu s konkurencí v první desítce.

Vyhlídky na druhou polovinu sezony jsou pro tým Haas opatrně optimistické. Komatsu pokračuje v konzervativní, avšak efektivní evoluci monopostu, piloti mají motivaci a týmové zázemí je stabilnější než v minulých letech. Pokud bude vývoj vozu pokračovat v aktuálním tempu a tým se vyvaruje zásadních chyb, není nemožné, aby Haas zakončil tento ročník v první osmičce mezi konstruktéry.

Pro příznivce americké stáje to znamená nejen návrat emocí a šance na body v každém závodě, ale i pocit, že Haas opět našel svou ztracenou tvář po několika letech problémů. O tom, zda bude tento pozitivní trend stačit na vyšší mety, rozhodne nejen rychlost vozu, ale i týmová strategie a spolehlivost v klíčových momentech nadcházejících velkých cen. Fanoušci však již nyní mají důvod sledovat výkony tohoto týmu s větším napětím než kdy dříve.