Uplynulý závod Formule 1 přinesl fanouškům opět velkolepou podívanou plnou strategických manévrů, drobných chyb a dechberoucích soubojů těsně pod šachovnicovou vlajkou. Hlavní pozornost se tentokrát upínala na Carlose Sainze, který v dramatickém závěru nedokázal uhájit druhou pozici před dravým Georgem Russellem z Mercedesu. I když měl Sainz v průběhu závodu slibně rozjetou jízdu, několik faktorů způsobilo, že v posledních kolech nevydržel tlak britského jezdce.
Ferrari letos nasadilo několik inovací, a to nejen v technické oblasti, ale i v přístupu k samotné strategii závodů. Vše ale ukazuje na to, že v některých chvílích může i zdánlivě perfektní plán selhat — zvláště když se dostaví vysoké teploty a nečekaně rychlé opotřebování pneumatik. Právě to se ukázalo jako klíčový moment v souboji Sainze s Russellem, neboť španělský pilot byl nucen během závodu řídit na okraji možností svého monopostu. Když došlo na závěrečné kolo, rozdělilo je pouhých několik desetin sekundy.
George Russell, známý svým vytrvalým stylem a chytrou taktikou, využil slabých míst svého soupeře naplno. Mercedes v tomto závodu dokázal skvěle zvládnout správné načasování zastávek v boxech a výběr pneumatik. Russell tak ke konci závodu těžil z čerstvějších a rychlejších gum, což byla v souboji se Sainzem zásadní výhoda. Na rovinkách i v zatáčkách se dokázal dostávat blíž a blíž, až naplno využil příležitosti a předjel Ferrari o druhé místo.
Sainz nebyl spokojený se způsobem, jakým opotřeboval zadní pneumatiky svého vozu, což bylo patrné zejména v dlouhých úsecích závodu. Ferrari ostatně už letos několikrát zápasilo s tímto problémem: při vyšších teplotách a intenzivní jízdě se jejich vozy rychle dostávají do kritického bodu, kdy jsou pneumatiky náchylnější k přehřátí a ztrácí přilnavost. To zhoršilo trakci při výjezdu ze zatáček, což Russella přiblížilo na dostřel DRS a umožnilo mu podniknout útok v posledních kolech.
Vývoj během samotného závodu byl z hlediska strategií odlišný – Mercedes včas reagoval na měnící se podmínky a přizpůsobil nasazení pneumatik tak, aby Russell mohl tlačit v závěrečné třetině závodu. Mírnější zacházení s pneumatikami také znamenalo, že britský pilot měl při rozhodujících okamžicích více „munice“ v boji. Sainz tak musel naopak spoléhat na defenzivní styl jízdy, což v kombinaci s přilnavostí pneumatik nevydrželo.
Analytici po skončení závodu upozornili, že Ferrari by se mělo více zaměřit na dlouhodobou konzistenci pneumatik. Současný model SF-24 nabízí bezpochyby rychlost na jedno kolo, ale při závodní zátěži se oproti konkurenci lépe opotřebovává především zadní část obutí. I proto jezdci rudých vozů letos často zažijí podobné situace, kdy jsou v posledních kolech vystaveni tlaku soupeřů na čerstvějších pneumatikách.
Fanoušci Formule 1 si tak opět přišli na své – nejen díky nervydrásajícím soubojům na trati, ale i mistrovské práci stratégů v boxech. Vše nasvědčuje tomu, že boj ve středu pole je letos extrémně vyrovnaný a rozhodovat budou právě detaily jako správný výběr směsi nebo schopnost jezdce šetřit obutí. V příštích závodech tak můžeme očekávat další napínavé přetahování, kde podobné souboje mohou rozhodovat o vítězích i poražených.