Šéf Ferrari přiznává: Obrovské zklamání po Velké ceně!

Šéf Ferrari přiznává: Obrovské zklamání po Velké ceně!

Tým FansBRANDS® |

Ferrari se po závodě na Red Bull Ringu nachází v nelehké pozici. Pokud někdo očekával, že rudí koně budou pokračovat v pozitivním tažení, které se ukázalo v předchozích víkendech, musel být tentokrát zklamaný. Týmový šéf Frederic Vasseur nezastíral frustraci po výsledku Velké ceny Rakouska a přiznal, že tentokrát se týmu nepodařilo maximálně využít potenciálu vozu SF-24. Co konkrétně stálo za výpadkem a co si z tohoto víkendu chtějí Ferrari odnést do třetí části evropské sezóny?

Na první pohled se mohlo zdát, že Ferrari předvedlo na Red Bull Ringu standardní výkon. V kvalifikaci a sprintu se Charles Leclerc i Carlos Sainz drželi za očekáváním, což se promítlo i do samotného závodu, kde Leclerc finišoval až za první pěticí. Důležitým faktorem se ukázaly být potíže s vyrovnanou rychlostí během delších stintů i samotná strategie, kdy se nepodařilo správně načasovat pit stopy a využít možnosti stintu na měkčí směsi pneumatik. Vasseur popsal náladu v týmu jako „mega frustrující”, přičemž zdůraznil, že výsledek neodpovídá tomu, na co by detailně analyzovaný výkon vozu stačil.

Kromě samotných technických problémů, kdy Ferrari nedokázalo najít správné nastavení auta pro zahtěnější rakouskou trať, hrály roli i další okolnosti – například těsný souboj ve středu pole, kde boložení soupeři, včetně McLarenu a Mercedesu, nasadili zdatnou taktiku a na rozdíl od Ferrari neměli závažné problémy s degradací pneumatik. Vasseur přiznal, že tým čeká intenzivní analyzování dat, protože v tak vyrovnaném poli rozhodují drobnosti i několik setin sekundy, které rozhodnou o tom, kdo bude slavit a kdo řešit nepříjemnou debriefingovou seanci.

Fansbrands banner

Z hlediska fanoušků Ferrari jde o další připomínku, že aktuální éra Formule 1 je mimořádně náročná. V období, kdy Red Bull plyne většinou víkendů bez větších zakolísání a McLaren zvyšuje laťku svého výkonu, Ferrari potřebuje udělat zásadní krok vpřed, pokud chce promluvit do boje o vítězství. O to důležitější bude blížící se Grand Prix Velké Británie, kde Scuderia tradičně sází na vylepšené aerodynamické pakety a nové díly. Vasseur také v rozhovorech deklaroval, že tým se zaměří na „maximalizaci každé oblasti” a s inženýry připraví důkladné revize pracovních procesů jak na trati, tak v Maranellu.

Pro fanoušky Scuderie bude fascinující sledovat, kam se Ferrari posune. Padok je plný spekulací o možném rozšíření inovativních řešení na dynamiku vozu a strategii pit stopů. Navzdory aktuálnímu zklamání však italský tým zůstává odhodlaný vrátit se zpět na vítěznou vlnu. Klíčem bude flexibilita, schopnost poučit se z chyb a reagovat na extrémně rychle se měnící trendy v technologií a strategii celé Formule 1.

Formula 1 je opravdu šachová partie rychlostí 300 km/h, v níž každý tah rozhoduje. Pokud dokáže Ferrari ve druhé polovině sezóny zrychlit a minimalizovat drobné chyby, může být letošní šampionát stále otevřenou záležitostí. Fanoušci rudého koně by se tedy rozhodně neměli vzdávat naděje – právě teď může přijít ta rozhodující změna, o které se bude ještě dlouho mluvit.