Fernando Alonso i přes dramatický průběh závodu v Kanadě opět dokázal, že i ve věku čtyřiceti dvou let patří do absolutní špičky světového motorsportu. Španělský matador dokončil Velkou cenu Kanady na 6. místě, což je v daných podmínkách skvělý výsledek – přesto jeho bezprostřední dojmy po dojezdu směřovaly spíše k pocitu zklamání, než radosti. Celý závodní víkend Aston Martinu nenasvědčoval, že by měl tým výrazně bojovat o první pětku, Alonso však tradičně dokazoval, že umí během deště i sucha vymáčknout maximum z každé příležitosti.
Alonso startoval do závodu v Montrealu z pátého místa. Po těžkém a často chaotickém závodě, ve kterém se počasí i strategie měnily jako na horské dráze, si udržel důležité body do poháru jezdců. Už v prvních kolech bylo zřejmé, že obě zelená auta budou muset spoléhat nejen na svou rychlost, ale také na přesnost strategií a rychlost mechaniků v boxech. Samotného Alonsa potkala nečekaná smůla, když při druhé fázi závodu začal bořit tempo a po jedné z technických chyb musel ubrat; přesto se dokázal po celý závod držet těsně za nejlepšími.
Mimořádně povedené představení letos předvádí také jeho týmový kolega, Kanaďan Lance Stroll. Tomu domácí Velká cena obzvláště seděla, což potvrdil skvělým finišem i předjetím Daniela Ricciarda v samém závěru. Stroll si dojel pro sedmé místo a domů tak odvezl body, které jsou pro celý Aston Martin nesmírně cenné – právě v týmovém šampionátu je letos boj o každý bod mimořádně náročný. Výsledkem je také posílení pozice týmu před blížící se evropskou částí sezóny.
Samotný Alonso po závodě neskrýval smíšené pocity – na jedné straně spokojenost s dvojnásobným bodovým ziskem pro tým, na druhé straně ho mrzely zvláštní okolnosti závodu, kdy by s větší dávkou štěstí mohl klidně bojovat o pódium. „Snažili jsme se o co nejlepší výsledek. Velmi těžké podmínky, mokrá trať a posléze i suchý asfalt nás nutili neustále improvizovat. Myslím si, že kdyby nám lépe vyšla zastávka v boxech, mohli jsme odjet ještě o pár míst výš,“ hodnotil Alonso s typickou upřímností. Zapomenout nesmíme ani na několik tvrdých soubojů, které musel v průběhu závodu absolvovat s jezdci jako Hamilton či Piastri.
Aston Martin tímto výsledkem ukázal, že i bez optimálních podmínek se dokáže opakovaně držet v popředí výsledkových listin. Po třetině letošní sezóny je jasné, že boj o první pětku mezi týmy bude mimořádně dramatický – pár bodů navíc znamená obrovský rozdíl. Alonso i Stroll působí sehraně, strategie týmu se zlepšují a monopost s každým závodem získává další cenné zkušenosti. V zákulisí se zároveň spekuluje o dalších technických vylepšeních, která by mohla přijít už do následujících evropských podniků.
Fanoušci Formule 1 tak mohou očekávat neméně napínavé pokračování sezóny jak v samotných závodech, tak na strategické úrovni. Bude zajímavé sledovat, jestli Aston Martinu bude stačit jejich současné tempo na pravidelné umístění mezi nejlepšími, nebo jestli už v příštích týdnech přijdou s dalším výrazným vylepšením monopostu AMR24. Jedno je však jisté – Alonso je stále hladový po úspěchu a svou legendární rychlost i dravost je připraven předvádět celý zbytek sezóny.