💥 AKCE 20%-30%-40%
PODÍVÁM SE ! 👈

🔥 Novinky - prohlédnu si je všechny ! 👈

🏁 Příští víkend F1: ZAJÍMÁ MĚ TO ! 👈

  • Dodací lhůta

    2-4 pracovní dny

  • Dodání zdarma

    Nad 4.000 Kč

  • Skladem

    Všechny produkty skladem

  • Záruka vrácení zboží

    180 pracovních dnů

Alpine v krizi? Nečekané chyby a drama jezdců v roce 2024!

Alpine v krizi? Nečekané chyby a drama jezdců v roce 2024!

Tým FansBRANDS® |

Je tomu sotva půl sezóny a tým Alpine F1 už zažívá všechny emoce, které Formule 1 přináší. Francouzská stáj, která se po loňské sezóně rozhodla pro zásadní změny v organizační struktuře i technické oblasti, zatím marně hledá kýžený průlom. Skalní fanoušci si ovšem užili několik světlých momentů, které ukazují, že potenciál v týmu rozhodně dřímá.

Zima v Enstone byla rušná – tým přišel o významné inženýry, a start nové sezóny odhalil slabiny nového monopostu A524. Naše očekávání byla vysoká, ale první závody ukázaly, že boj o střed pole je tvrdší než kdy dřív. Alpine měl velké potíže nejen s rychlostí na rovinkách, ale také s přítlakem a stabilitou vozu. Technická šéfka, Ciaron Pilbeam, přiznává, že „nejsme tam, kde bychom chtěli být“.

Esteban Ocon a Pierre Gasly, dvojice s obrovskou dávkou talentu a zkušeností, nedostali do rukou zbraň, s níž by mohli pravidelně bojovat o body. Gaslyho kvalifikační výkon v Saúdské Arábii byl ovšem zábleskem naděje – jasně ukázal, jak velký rozdíl dělá správné načasování a souhra strategie s výkonem závodníků.

Formula 1 Fansbrands

Stále větším problémem je však vnitřní napětí. Zhoršení komunikace mezi piloty vyvrcholilo kolizí v Monaku, po které musel zasáhnout šéf týmu Bruno Famin. Ten jasně řekl, že "taková situace je nepřijatelná" a tým se musí více soustředit na kolektivní výsledek než na osobní ambice jezdců. Tento incident může ale být zlomovým bodem: historicky podobné krize dokázaly týmy zocelit a posunout kupředu.

Co lze naopak hodnotit pozitivně, je přístup zázemí k vývoji. Alpine pokračuje v intenzivní spolupráci s továrnou v Viry, kde vznikají motory, a v Enstone, kde se ladí podvozek. I přes omezený rozpočet se totiž podařilo představit několik menších vylepšení, které pomohly alespoň stabilizovat výkon. Výsledkem je, že Alpine sice není tak daleko od bodované desítky jako na začátku sezóny, ale stále to nestačí na to, aby bylo možné mluvit o úspěchu.

Silnou stránkou zůstává týmová práce mechaniků, kteří například v Miami dokázali neuvěřitelně rychle opravit Gaslyho vůz po nehodě v tréninku a připravit jej na závod. V paddocku se o Alpine stále mluví jako o týmu s „dobrou atmosférou navzdory potížím“, což je klíčovým faktorem pro hledání cesty zpět na vrchol.

Co přinese druhá polovina sezóny? Vše bude záležet na tom, jak rychle se podaří najít řešení stávajících slabin a nakolik budou Ocon a Gasly schopni potlačit osobní ego ve prospěch týmu. Fanoušci Alpine si musí ještě chvíli počkat na výraznější úspěchy, ale v zákulisí už probíhají jednání o posílení jak jezdecké sestavy, tak inženýrského týmu.

Formule 1 je nikdy nekončící šachová partie. Alpine stále bojuje, a to je pro fanoušky velkým příslibem do dalších závodů. Nezbývá než doufat, že další zmínky o této stáji budou spojeny především s povedenými strategiemi a skvělými výkony na trati.