🔥 BLACK FRIDAY

  • Dodací lhůta

    2-4 pracovní dny

  • Dodání zdarma

    Nad 4.000 Kč

  • Skladem

    Všechny produkty skladem

  • Záruka vrácení zboží

    180 pracovních dnů

Red Bull riskuje rok 2026? Šokující pravda o comebacku 2025!

Red Bull riskuje rok 2026? Šokující pravda o comebacku 2025!

Tým FansBRANDS® |

Sezóna Formule 1 se naplno rozběhla a týmy se připravují nejen na letošní boje, ale už také směřují svou pozornost k dramatickým změnám roku 2026. V poslední době se množí spekulace, zda Red Bull svou koncentrací na současný ročník neohrozí šance v nové motorové éře. Mnozí odborníci tvrdí, že zaměření na kontinuální vývoj monopostu může znamenat oslabení v příštích letech, zejména při příchodu nových pravidel, která mají být naprosto revoluční.

Christian Horner, šéf týmu Red Bull Racing, ovšem rezolutně odmítá, že by intenzivní snaha o obhajobu titulu v letošním roce měla negativní dopad na jejich formu v roce 2026. Podle jeho slov v Milton Keynes pracuje dvojice paralelních týmů – jeden zcela oddělený vývojový tým v Red Bull Powertrains a druhý technický tým na půdě hlavní továrny. Toto oddělení má Red Bullu umožnit agresivní útočení na obou frontách bez oslabení budoucích ambicí.

„Modulární přístup je klíč. V současném F1 není možné nic zanedbat. Soustředíme se na každou oblast – jak na letošek, tak na budoucnost,“ vysvětluje Horner. Tým se spoléhá na silnou interní infrastrukturu a špičkové inženýry, kteří dokáží pracovat efektivně i v tomto extrémně náročném režimu. Pro fanoušky Red Bullu je to jednoznačná zpráva: žádný ústupek, usilujeme o všechno.

FansBRANDS

Výzvou pro Red Bull je skutečnost, že v roce 2026 nastává kompletní restart technických pravidel. Přibude změna pohonného ústrojí, včetně důrazu na elektrifikaci (MGU-K), a současně radikálně nová aerodynamika. Red Bull má tu výhodu, že s vlastní divizí Powertrains vůbec poprvé ve své historii tvoří kompletní jednotku zcela nezávisle. Odhodlání vyzvat tradiční motory Mercedesu, Ferrari či nové agregáty Audi je extrémní.

V kuloárech panují obavy, že přílišné soustředění na sezónu 2025 by mohlo znamenat skluz ve vývoji softwaru, hardwaru i testovacích procedur pro třetí generaci hybridních pohonných jednotek. Přesto Red Bull tvrdí, že jejich plánování je na špičkové úrovni. Strukturálně jsou prý oddělené nejen samotné vývojové týmy, ale také rozpočty, data i vývojové milníky. Znamená to tedy, že přechod na novou éru lze naplánovat bez šoku a s maximální efektivitou.

Pro Red Bull je letos prioritou získat další tituly. Zároveň ale už nyní probíhá na simulátorech a v laboratořích rozsáhlé testování komponentů pro rok 2026. Sám Horner tvrdí, že pokud by tým v této fázi omezil letošní upgrady, riskoval by ztrátu přímého tempa a přenechání psychologické výhody konkurentům jako Ferrari či Mercedesu, kteří mají v této oblasti extrémně silný výzkumný a vývojový aparát.

Red Bull situaci nebere na lehkou váhu. Uvědomují si, že F1 je především o inovaci, odvaze a schopnosti plánovat dopředu. Práce na novém motoru je v plném proudu, přičemž paralelně běží vývoj současného RB20 i počáteční nasazení konceptů pro RB22, se kterým chtějí v roce 2026 opět postavit laťku co nejvýš. Technická ředitelka týmu Chloe Targett-Adams nedávno potvrdila, že investovali nemalé prostředky do nových zkušebních zařízení, které umožní testovat inovace na hraně povolených možností FIA.

Nadšení fanoušci tak mají důvod sledovat Red Bull nejen v boji o body na trati, ale i na poli nejmodernější technologie. Věřme, že díky chytrému strategickému plánování a hluboké odbornosti tým Red Bull opět najde cestu na vrchol – dnes, zítra, i v nové hybridní éře Formule 1.