💥 AKCE 20%-30%-40%
PODÍVÁM SE ! 👈

🔥 Novinky - prohlédnu si je všechny ! 👈

🏁 Příští víkend F1: ZAJÍMÁ MĚ TO ! 👈

  • Dodací lhůta

    2-4 pracovní dny

  • Dodání zdarma

    Nad 4.000 Kč

  • Skladem

    Všechny produkty skladem

  • Záruka vrácení zboží

    180 pracovních dnů

Šokující odhalení: F1 v roce 2026 bude až moc složitá?

Šokující odhalení: F1 v roce 2026 bude až moc složitá?

Tým FansBRANDS® |

Formule 1 se v roce 2026 chystá na jednu z největších revolucí ve své novodobé historii. Nový technický a sportovní rámec přinese zcela přepracovanou generaci monopostů, dramaticky změněnou aerodynamiku i zcela nové hybridní pohonné jednotky. Tato změna již nyní budí mezi týmy, inženýry, i samotnými jezdci živé diskuse. Zatímco regulátoři FIA vyzdvihují udržitelnější směřování a vyšší technologickou vyspělost, jezdci po prvních simulacích varují, že ovládání vozu může být až příliš složité – a to i na poměry špičkových závodníků.

Týden co týden získáváme nové náznaky toho, jakým směrem se Formule 1 v roce 2026 vydá. Zásadní roli hraje nová generace motorů, které budou hybridní na maximální úrovni: téměř polovina výkonu bude generována elektrickou energií, zbytek spalovacím motorem na syntetické palivo. Změní se i rozměry vozů, které budou kratší, lehčí, s jednodušším aero a aktivními aerodynamickými prvky. Cílem je zlepšit závodění, zvýšit efektivitu a oslovit nové generace fanoušků.

Při prvních testech na simulátorech ovšem jezdci upozorňují, že použití všech systémů v určitých fázích závodu nebo během předjíždění může být až extrémně komplexní. Kombinace hybridního power managementu, aktivní aerodynamiky (posun přídě i zadního křídla), řízení tepla a nasazení rekuperace vyžaduje rychlé rozhodování a precizní koordinaci. Pilotům tak brzy nezbude čas čistě na samotné závodění. Někteří piloti již nahlas přiznávají obavy, zda F1 nepřekračuje práh, kdy technologie převažuje nad řidičským uměním.

FansBRANDS - Formula 1 shop

FIA na tato slova reaguje s určitou vervou. Podle sportovních komisařů i technických expertů je cílem především navrhnout pravidla tak, aby byla zachována lidská složka a jezdecký talent měl stále dominantní váhu. Všechny možnosti, jak například zjednodušit ovládání aktivní aerodynamiky, případně automatizovat některé sekvence, jsou stále na stole a budou analyzovány ve spolupráci s týmy i piloty.

Přechod na vysoce elektrifikované pohonné jednotky je ze strany FIA prezentován jako nezbytný krok k zajištění relevance Formule 1 pro automobilový průmysl – a zároveň k zachování atraktivity pro fanoušky, kteří požadují nejen rychlost, ale i pokrokové technologie. Jedním z hlavních lákadel je téměř dvojnásobný výkon MGU-K, což umožní vozu na rovinkách využít elektrickou energii naplno. To otevírá možnost tzv. „X-mode“, kdy jezdec nad rámec běžného výkonu na omezený čas využije maximální technologický potenciál vozu.

Pro fanoušky se rýsuje mimořádně zajímavý scénář. Závody by měly být živější díky vyváženějšímu rozložení sil, kratším vozům a inteligentně navrženému systému „duelu“ – tedy možnost získání výhody při stíhací jízdě. Teamy však čeká náročná konstrukční práce; systém komunikace mezi inženýry a piloty bude muset být ještě více vyladěný než dosud, a klíčem k úspěchu bude nejen rychlost, ale i chytrost strategie a absolutní souhra člověka a stroje.

Diskuse o složitosti F1 v roce 2026 tak rozděluje svět motorsportu na dva tábory. Zatímco technici vítají vyšší úroveň inovace, část fandů i jezdců vidí riziko v přetechnizování královské disciplíny. Jaké bude skutečné závodění v sezoně 2026, ukážou až první testy. Jedno je však jasné: královna motorsportu zůstane laboratoří pokroku – a my budeme její evoluci sledovat v přímém přenosu!