Ferrari se na Velké ceně Las Vegas ocitla v centru pozornosti, když tým nejenže získal pole position, ale také vykazoval od samého začátku víkendu velmi silné tempo. Charles Leclerc zářil v sobotní kvalifikaci, zatímco Carlos Sainz se rychle vyšvihl do předních pozic navzdory penalizaci. Přesto se však tým z Maranella musel nakonec spokojit s nižšími příčkami, než jaké jejich výkon sliboval. Mnoho fanoušků i odborníků vidělo právě Las Vegas jako jednu z klíčových šancí Ferrari na vítězství v sezóně a průběh i výsledek závodu rozvířil širokou diskuzi.
Start probíhal v dramatickém duchu – Sainz musel čelit desetimístné penalizaci kvůli výměně komponent, zatímco Leclerc z Pole Position vypadal jako hlavní favorit. Ferrari riskovalo s nastavením vozu i strategií, což se v úvodních kolech vyplatilo. Průběh závodu ale opět ukázal, jak důležitá je flexibilita v taktice a schopnost správně reagovat na vývoj událostí. Jakmile se na trati objevilo několik incidentů a došlo na výjezd safety caru, situace na čele se dramaticky promíchala.
Právě safety car sehrál rozhodující roli v šancích Ferrari, neboť Red Bull strategicky využil příležitosti k výměně pneumatik pro Maxe Verstappena. Leclerc zvolenou strategií sice držel tempo, ale dlouhý stint na tvrdých pneumatikách v kombinaci s charakteristikou nového asfaltu v Las Vegas vyústil ve ztrátu klíčových sekund. Výsledkem byla bitva nejen o vítězství, ale nakonec i o možnost stát na stupních vítězů.
Jedním z klíčových faktorů, který podle expertů nakonec Ferrari připravil o větší úspěch, byla konzervativnost ve strategických rozhodnutích a komplikace s opotřebením pneumatik. Leclerc odvedl na trati prakticky bezchybný výkon – jeho souboje s Verstappenem i Pérezem patřily k ozdobám celého závodu. Na druhou stranu ale chyběla ta pomyslná třešnička na dortu, které by tým zajistila vítězství a umožnila zapsat se do historie hned při prvním závodě v novodobém Las Vegas.
Ferrari má k vítězství blíže než v minulých letech, což dokazují nejen výsledky v Las Vegas, ale také silný závěr sezóny. Tým je z pohledu tempa konkurenceschopný vůči Red Bullu i Mercedesu, a to především na tratích, kde je klíčová trakce a stabilita v rychlých zatáčkách. Technický tým okolo Frederica Vasseura navíc dokazuje, že i pod tlakem médií a fanoušků dokáže udržet chladnou hlavu a bojovat o nejvyšší příčky. V Maranellu však stále zůstává určité napětí – uspět v takto náročných závodech může být otázka jediného detailu.
Lasvegaský závod také připomněl starou pravdu: Bezchybný výkon pilota nestačí na úspěch, pokud není podpořen flexibilní a odvážnou strategií. Leclerc svým bojem a odhodláním potvrdil, že má na to stát se šampionem. Ferrari však musí zrychlit své procesy rozhodování a ještě lépe reagovat na nečekané momenty, kterých je ve Formuli 1 čím dál víc.
Přesto lze výsledky týmu vnímat jako signál pozitivních změn. Současná forma Ferrari v kombinaci s mladou jezdeckou dvojicí slibuje velmi napínavou příští sezónu. Ať už byl závod v Las Vegas jakýkoliv, italské stáji i jejím fanouškům naznačil, že s trochou štěstí a správným tahem v pravou chvíli mohou opět bojovat o vítězství a slávu, jaká k Ferrari historicky patří.
Tifosi ale na vítězství čekat nehodlají a doufají, že stáj brzy své slibné vyhlídky promění v triumfální návrat na úplný vrchol Formule 1. Jedno je jisté: Ferrari může být v roce 2024 jedním z klíčových hráčů v nejprestižnějším motoristickém šampionátu světa.