Budoucnost japonského talentu Júkiho Cunody je v posledních dnech opět předmětem živé debaty v paddocku Formule 1. Zmínky o jeho možné dlouhodobé účasti ve světovém šampionátu F1 od roku 2026 se začaly šířit poté, co se objevily informace o očekávaném povýšení mladého francouzského jezdce Isacka Hadjara do týmu RB (dříve AlphaTauri) jakožto příštího pilota Red Bullu. Tyto zprávy nejenže rozvířily vodu kolem jezdeckého trhu, ale také jasně naznačily, že fáze nejistoty pro samotného Cunodu zdaleka nekončí.
Cunoda, který si svou rychlostí, bojovností a především konzistentními výkony vysloužil respekt odborné i fanouškovské veřejnosti, pravidelně vyvrací počáteční skepse, které ho doprovázely při jeho vstupu do Formule 1. Letos navíc zaujímá v týmu klíčovou roli a výrazně přispívá k bodovým ziskům RB, což nutí vedení Red Bullu velmi pečlivě uvažovat o jeho další budoucnosti. Jedno je jisté: Cunoda má před sebou ještě mnoho let, přesto jeho pozice není zdaleka tak jistá, jak by si on a jeho příznivci přáli.
Zajímavé je především to, že spekulace o Hadjarově přesunu do "B týmu" Red Bullu s velkou pravděpodobností vyústí v přetlak na jezdecké sestavě RB, což by Cunodu mohlo postavit před zásadní rozhodnutí. Pokud by nedostal šanci povýšit do hlavního týmu po boku Maxe Verstappena, jeho další kroky by mohly mířit i mimo stáj Red Bull – například k Hondě, která od roku 2026 plánuje svůj návrat do F1 coby tovární tým spolu s Aston Martinem.
Nedávná Cunodova vyjádření jasně ukazují, že jeho ambice jsou větší než jen setrvání v juniorské struktuře Red Bullu. Japonce láká možnost stát se lídrem továrního projektu, což odpovídá také zájmům Hondy. Ta se netají svým cílem mít v budoucnu japonského pilota v hlavní roli a pro Cunudovu kariéru by právě strategické spojení s Hondou a Aston Martinem bylo mimořádně atraktivní. Dává to smysl nejen z marketingového pohledu, ale také co se týče dlouhodobých sportovních ambicí obou stran.
Další zajímavostí je fakt, že Red Bull aktuálně hledá nové impulzy do své jezdecké akademie. S Pérezem končícím smlouvu a s mladými talenty, jako je právě Hadjar, se logicky nabízí otázka, jak rychle vedení Red Bullu a RB sáhne po generační obměně. Cunoda zde slouží jako "testovací případ", který může určit, zda u Red Bullu budou ochotni upřednostnit kontinuitu před radikálními změnami.
V pozadí těchto úvah nelze opomenout ani skutečnost, že motorsport je často nelítostný vůči talentům, kteří zůstanou bez podpory silného výrobce. Právě proto Cunoda velmi pečlivě volí další kroky, nechává si otevřená vrátka jak směrem k Red Bullu, tak k Hondě – a nevylučuje ani další nečekané možnosti. V každém případě platí, že roky 2025 a zejména 2026 budou pro jeho kariéru naprosto klíčové.
Pro fanoušky Formule 1 tak bude dramatické sledovaní, zda japonský pilot zůstane v rodině Red Bullu, nebo znovu překvapí a přestoupí tam, kde bude moci naplno rozvinout svůj potenciál. Jisté však už dnes je, že Júki Cunoda má tu nejlepší šanci stát se důležitou personou nové generace jezdců Formule 1 – ať už ve spojení s Red Bullem, nebo v novém projektu Hondy. Očekávejme, že další měsíce nám přinesou jasnější odpovědi, které mohou otřást strukturou současných jezdeckých sestav.