Šokující plán Cadillacu: Chce kopírovat Red Bull v F1!

Šokující plán Cadillacu: Chce kopírovat Red Bull v F1!

Tým FansBRANDS® |

Formule 1 se v poslední době stává stále atraktivnější nejen pro výrobce automobilů, ale také pro technologické giganty mimo tradiční evropskou základnu sportu. Jedním z nejvýraznějších nových hráčů je americká automobilka Cadillac, která společně s Andretti Autosport usiluje o vstup do prestižního šampionátu. Cadillac však nechce být jen dalším účastníkem – jejich cílem je rychlé vybudování konkurenceschopného týmu, a k tomu hledají inspiraci u těch nejúspěšnějších týmů v novodobé historii F1.

Pro Cadillac znamená vstup do Formule 1 nejen posílení značky, ale také možnost ukázat americkou inženýrskou dovednost na globální scéně. Tým intenzivně analyzuje, co stálo za úspěchem nováčků Red Bullu či dalšího miliardářského týmu Aston Martin. Právě Red Bull, který vstoupil do F1 v roce 2005, rychle přerostl status outsidera a díky správnému výběru talentovaných pilotů, progresivnímu technickému vedení a výraznému zaměření na marketing se stal několikanásobným mistrem světa již do deseti let od svého debutu.

Inspiraci Cadillac čerpá i z toho, jak Red Bull již v počátečních fázích svého působení přizval talenty typu Vitantonio Liuzzi a Christian Klien, místo aby sázel pouze na zkušené matadory. Podobnou strategii očekáváme i od Cadillacu, který již otevřeně prohlašuje, že bude talentovaný mladíkům ze svého okruhu dávat co nejvíce příležitostí. Navíc není vyloučeno, že by se do týmu mohl dostat některý z jezdců s americkým pasem, což by pro zámořské publikum bylo obrovským lákadlem.

FansBRANDS - F1 shop

Vstup do Formule 1 s sebou přináší extrémní nároky na logistiku, techniku i personální obsazení. Cadillac se podle dostupných informací intenzivně připravuje, aby hned od začátku dokázal držet krok a nestal se „pouhým dalším týmem z konce pole." Na rozdíl od některých předchozích pokusů jiných amerických stájí mají významnou podporu mateřského koncernu General Motors a důraz na získání špičkových inženýrů. V médiích se také spekuluje o přetažení zkušených manažerů z evropských týmů s bohatými kontakty ve světě F1.

Zajímavostí je, že tým zvažuje hned několik variant ohledně výběru jezdců. Nezůstává pouze u svých akademií, ale sonduje i možnost angažmá zkušených pilotů, kteří mají zkušenost s rozjezdem nových projektů, a tím urychlí budování silné struktury. Like Red Bull nebo i dříve Mercedes, i Cadillac zvažuje „mix" zkušenosti a mladické dynamiky – tedy zisk zkušeného mentora i ambiciozního mladíka, který se bude učit od nejlepších.

Velkým cílem Cadillacu je oslovit severoamerické publikum, pro které je Formule 1 stále atraktivnější, zejména po úspěchu seriálu „Drive to Survive" na Netflixu a rozšíření kalendáře o závody v Miami, Austinu a Las Vegas. Zapojení americké značky a nevyhnutelně i amerického pilota tedy logicky zvyšuje šance na další růst zájmu diváků, ale i sponzorů. Cadillac se ale soustředí i na globální úroveň a vnímá, že bez progresivního přístupu a učení se od lídrů nebude možné konkurovat nejlepším.

Fanoušci Formule 1 určitě sledují situaci kolem Andretti-Cadillac s napětím. Již nyní mají jasně definovanou vizi a inspirace u Red Bullu nebo dalších týmů, které změnily v několika sezonách rozložení sil, může být klíčem k překvapivému úspěchu. Pokud se projektu opravdu podaří vše uvést do reality a spojit ty nejlepší světové technologie s americkým know-how, máme se rozhodně na co těšit!