Šok! Red Bull odkládá klíčové rozhodnutí o jezdcích F1 až na konec sezóny

Šok! Red Bull odkládá klíčové rozhodnutí o jezdcích F1 až na konec sezóny

Tým FansBRANDS® |

Tým Red Bull Racing patří v posledních letech mezi absolutní špičku Formule 1. Vedle dominantní formy na trati fanoušky pravidelně zajímá i dění v zákulisí a zejména otázka budoucí jezdecké sestavy. Jak se ukazuje, rozhodnutí týkající se obsazení jejich vozů pro rok 2026 ještě nějakou dobu nepadne.

Šéf týmu, Christian Horner, zaujímá strategický postoj a odmítá se nechat zatlačit do úzkých rychlými rozhodnutími. Naopak Red Bull plánuje ponechat si značnou flexibilitu a s verdiktem o složení jezdecké dvojice vyčkávat až do samotného závěru letošní sezony. Toto rozhodnutí má hlubší smysl – s očekávaným přechodem na zcela nová technická pravidla v roce 2026 se mohou ještě otevřít další, možná nečekané příležitosti na jezdeckém trhu.

Současná situace v Red Bullu je dobře známá: Max Verstappen a Sergio Pérez tvoří dvojici, která pravidelně sbírá vítězství a body do Poháru konstruktérů. Nicméně tlak ze strany dalších mladých jezdců a také výsledky i osobní ambice obou pilotů vedou vedení týmu k pečlivému přehodnocení budoucnosti. Verstappen má s Red Bullem dlouhodobou smlouvu až do roku 2028, ovšem spekulace kolem jeho možného přestupu k jinému týmu v souvislosti s některými faktory, včetně pozic ve vedení týmu, neustávají.

Formula 1 Fans Brands

Zatímco Pérez v poslední době ukázal určité slabiny, zejména v kvalifikacích, jeho závodní tempo a práce v týmu jsou nadále důležité. Počet jeho kritiků ale stoupá a ve hře je také možnost povýšení některého z jezdců sesterského týmu RB (dříve AlphaTauri), například Yuky Tsunody nebo nově příchozího Daniela Ricciarda. Ricciardovy zkušenosti i popularita by mohly být cenným přínosem, přestože dosud nedokázal zcela navázat na své nejlepší sezony z minulosti.

Christian Horner potvrdil, že Red Bull bude maximálně využívat čas a nebude nijak uspěchávat podpisy smluv. Skládání jezdeckých párů pro nový cyklus technických regulí, který má přinést revoluci ve konstrukci monopostů a zejména motorů s větším podílem elektrifikace, je strategickým úkolem. Složitost celého procesu podtrhuje i to, že pro sezonu 2026 se tři hlavní články – jezdec, šasi a pohonná jednotka – dostanou do zcela nové rovnováhy.

Nezanedbatelnou roli hraje i skutečnost, že Red Bull od roku 2026 plánuje nasazovat vlastní „Red Bull Powertrains“ pohonné jednotky. Vývoj nového motoru je obrovskou výzvou a oba jezdci proto musí být nejen rychlí, ale i schopní spolupracovat na vývoji a nastavení nového agregátu. Tým bude proto hledat dlouhodobě udržitelnou a zároveň již ověřenou jezdeckou dvojici.

Z pohledu širšího paddocku F1 je zdrženlivost Red Bullu zajímavým momentem pro celý trh: řada talentovaných jezdců čeká na svou šanci a velké týmy, jako Ferrari, Mercedes či Aston Martin, intenzivně mapují možnosti na příští období. Čím déle bude Red Bull otálet, tím větší taktické výhody může případně získat na úkor soupeřů, ať už díky přebytku možností, nebo skrze obchodní jednání v závěru letošního roku.

Odpověď na otázku, kdo bude v červeno-modrých barvách závodit v nové éře F1, letos padne tedy pravděpodobně až okolo Velké ceny Abú Dhabí, která každoročně uzavírá sezonu. Fanouškům i odborníkům tak nezbývá, než napjatě sledovat každé zákulisní gesto a výsledky pilotů uprostřed stále více napínavého šampionátu.