Šokující pravda: Mohl Verstappen opravdu vyhrát v Kanadě?

Šokující pravda: Mohl Verstappen opravdu vyhrát v Kanadě?

Tým FansBRANDS® |

Max Verstappen a jeho tým Red Bull Racing v neděli v Silverstone narazili na jednu z největších výzev letošní sezóny. Navzdory fantastické formě v předchozích závodech Nizozemec tentokrát nestačil dominantním McLarenům a Mercedesům a musel se spokojit až se druhým místem. Jaké faktory sehrály klíčovou roli ve výsledku a existovala vůbec reálná možnost, aby Verstappen vybojoval další vítězství? Podívejme se detailněji, proč nebylo možné zvítězit, a na co si mistrovský tým musí dát v příštích závodech pozor.

Silverstone, domov britské Velké ceny, je známý svou vysokou rychlostí a nevyzpytatelným počasím. Právě počasí hrálo letos zásadní roli – chladné podmínky, vysoká vlhkost a střídající se suché a mokré úseky zásadně ovlivnily strategii i výkonnost pneumatik. Red Bull RB20, dominantní v suchých podmínkách, začal v dešti na kluzkém asfaltu rychle ztrácet na konkurenty. Obzvlášť v této fázi závodu se ukázala slabina vozu při nedostatečné přilnavosti na středně vlhkém povrchu, kde soupeři získávali rozhodující náskok.

Dalším klíčovým faktorem byla strategie pit stopů. Red Bull byl nucen volit agresivnější kroky, ale přechod z intermediální směsi zpět na suché pneumatiky přišel oproti Mercedesu a McLarenu o něco později. Verstappen tak ztratil několik vteřin, které nebylo možné už na trati dohnat, zejména při famózním tempu Landa Norrise. McLaren nasadil na poslední stint tvrdé pneumatiky, což se však ukázalo jako strategická chyba a Norris ke konci výrazně zpomalil. Přesto Verstappen stačil pouze na druhou příčku – na víc nebyl materiál. Formula 1 fanoušci - FansBRANDS

Celý průběh závodu v Silverstone jasně ukázal, že Red Bull již není v tak jednoznačné pozici, jako tomu bylo před rokem. Vývoj soupeřů, jmenovitě McLarenu a Mercedesu, je v letošní sezóně skutečně pozoruhodný. Kromě tradiční výborné rychlosti ve vysokorychlostních zatáčkách projevila Norrisova a Hamiltonova auta vyšší stabilitu na měnícím se povrchu. Pokud budou britské stáje pokračovat v trendu vylepšování aerodynamiky a práce s pneumatikami, Red Bull bude muset rychle najít řešení, jak svůj monopost opět posunout na špičku.

Zajímavé je, že Max Verstappen ani tým strategicky nechybovali – vždyť správně načasovali přechod na tvrdé pneumatiky, které ale v nízkých teplotách každý vůz zahříval rozdílně. Zatímco McLaren trpěl degradací, Red Bull dokázal s Maxem získávat čas, ovšem na vítězství to už nebylo. Zamyslet se musí především nad slabší ranou fází na intermediálních pneumatikách – to je aktuální Achillova pata RB20.

Fanoušci Formule 1 si tak odnesli napínavou podívanou s výsledkem, který překvapil mnohé. Pro Verstappena to byl cenný bodový zisk v boji o titul, ale zároveň signál, že bitva o mistrovství letos bude vyrovnanější než kdykoli předtím. Už ve zbytku sezóny se ukáže, zda Red Bull najde řešení na slabší stránky a zda Max zopakuje svou úchvatnou dominanci z předchozích let. Pro nás, fanoušky, je ale jasné jedno – letošní šampionát bude až do posledních metrů zatraceně napínavý!