Mexická Velká cena Formule 1 přinesla neuvěřitelné drama, zvraty i historický triumf pro tým McLaren. Lando Norris předvedl vynikající výkon, díky kterému nejenže dominoval závodu, ale také se znovu dostal do čela boje o titul. Na ikonickém Autódromo Hermanos Rodríguez byl jeho triumf nejen důkazem pilotních schopností, ale také strategické zdatnosti a skvělé práce v boxech.
Start závodu byl jako vždy nabitý akcí. Domácí hrdina Sergio Pérez bohužel nedokončil ani první kolo, když po kontaktu s Charlesem Leclercem musel odstoupit. Nicméně pozornost se rychle zaměřila na Norrisův pokrok ve středním poli, kde se s jistotou propracovával vzhůru a nekompromisně překonával jednoho soupeře za druhým. Své soupeře nechával za sebou nejen díky výborné rychlosti monopostu McLaren, ale také prozíravým rozhodnutím svého inženýrského týmu.
Historický význam Norrisova vítězství vychází zejména z faktu, že jde o první vítězství McLarenu na mexické trati v celé historii. Tým z Wokingu má za sebou skvěle připravený víkend, což potvrdil i Oscar Piastri, který skončil těsně za Norrisem a znovu ukázal svůj potenciál. Pro Landa Norrise to znamenalo již čtvrté umístění na stupni nejvyšším v letošní sezóně, čímž se znovu přihlásil do boje o letošní titul a přerušil vítěznou sérii Red Bullu.
Z pohledu statistik je Norrisův triumf výjimečný – stal se teprve třetím britským pilotem, kterému se podařilo zvítězit na této výrazné latinskoamerické trati. McLaren tím potvrdil svůj návrat do absolutní špičky, neboť naposledy zde stáj s oranžovým vozem vyhrála ještě v éře Alaina Prosta. Toto vítězství odstartovalo jednání o tom, zda budou britská stáj a Norris jedni z hlavních favoritů i v následujících závodech.
Zajímavostí je, že mexický okruh dlouhodobě představuje jedinečnou výzvu. Výšková nadmořská poloha, řídší vzduch a menší přítlak vyžadují nejen speciální nastavení vozů, ale i mimořádné soustředění od pilotů. Norris se s podmínkami vypořádal brilantně, což není vždy samozřejmostí – v minulosti zde dokonce několikrát favorité chybovali nebo měli problémy s technikou.
Mezi dalšími pozoruhodnými momenty závodu byl například nedokončený závod Maxe Verstappena kvůli kontaktu v první zatáčce a výrazné zlepšení Ferrari, které po několika méně povedených víkendech v Mexiku oslnilo rychlostí a strategiemi. Konečné body do šampionátu tak získali nejen tradiční favorité, ale také několik jezdců „středopolařských“ týmů, kteří dokázali využít chaosu po haváriích a taktických zastávkách v boxech.
Letošní šampionát je znovu neuvěřitelně napínavý. Dokazuje to nejen počet různých vítězů, ale i skutečnost, že Lando Norris po Mexiku opět vede pořadí šampionátu pilotů. McLaren tak s Norrisem a Piastrim potvrzuje, že jejich vývojová strategie a týmová práce začíná sklízet ovoce. Pokud jim forma vydrží, můžeme se těšit na napínavý boj až do posledního závodu.
Fanoušci Formule 1 mohou být letos opravdu nadšeni – konkurence je těsná, strategie hrají větší roli než kdy dřív a mladí jezdci se stále hlasitěji hlásí o slovo. Mexická Velká cena byla dalším dokonalým důkazem toho, že krásu „královny motorsportu“ tvoří nejen rychlost, ale i nečekané zvraty a emoce. Už nyní se můžeme těšit na další nevyzpytatelné klání na brazilské Interlagos!
```