V posledních týdnech Formule 1 se začíná znovu otevírat debata o skutečném potenciálu vozu RB20 týmu Red Bull Racing – zejména poté, co Max Verstappen předvedl v dominantním stylu svůj talent a tým se opět vrátil na čelo startovního pole. I přes drobné zaváhání v Miami a Silvertone, je jasné, že Red Bull zůstal výkonnostně výrazně před většinou konkurence a znovu nastoluje otázku: Měl tento monopost "skrytý" potenciál mnohem déle, než jsme si původně mysleli?
Max Verstappen i týmový šéf Christian Horner opakovaně upozorňovali, že RB20 nikdy nebyl slabý vůz. Podle Verstappena byl problém spíše v pochopení nastavení a optimalizace auta spíše než v deficitu výkonu samotného. Nizozemský mistr světa po posledních aktualizacích v Rakousku sám zdůraznil, že dosavadní výsledky a vývoj nebyly otázkou technických limitů, ale trpělivosti a pečlivé práce v zákulisí týmu.
Technický ředitel týmu, Pierre Waché, připustil, že v uplynulých měsících Red Bull intenzivně pracoval na pochopení pneumatik i interakce vozu s odlišnými povrchy tratí a nastaveními, což vyústilo v nejnovější "průlom". Vyzdvihnul také přínos větrného tunelu a simulací, které konečně odemkly kompletní potenciál balíčku RB20.

Je nutné připomenout, že v první třetině sezóny RB20 nevypadal jako jednoznačný favorit. Ferrari dokázalo získat vítězství, McLaren se neustále dotahuje a Mercedes začíná hrozit stále více. Přesto je to právě Red Bull, který v klíčových momentech dokázal našlápnout k maximálnímu výkonu. Odborníci se shodují, že projev monopostu, zejména v rukou Verstappena, působí teď mnohem sebevědoměji než kdy předtím v sezoně.
Zajímavé je, že Verstappen vidí klíč úspěchu hlavně ve schopnosti týmu sbírat a analyzovat data. "Vždy jsme věděli, že potenciál tam je, jen jsme jej potřebovali odemknout. Každá dráha je jiná a auto zejména s novými prvky potřebuje čas k tomu, aby bylo možné využít jeho výhod," komentoval hvězdný jezdec svůj progres v posledních závodech. To samé potvrzuje i Helmut Marko, který je známý svým pragmatickým pohledem na vývoj techniky a konkurenceschopnosti.
V paddocku se tak začíná hovořit o tom, že Red Bull už není pouze o „raketovém“ startu sezóny, ale o šampionech preciznosti – schopnosti reagovat na každou výzvu a adaptovat se. Právě tato flexibilita se ukázala jako klíčová proti navracející se konkurenci, ať už je to přímočarý výkon Ferrari, strategická vynalézavost Mercedesu nebo stoupající forma McLarenu. Fanoušci si mohou být jistí, že letošní sezóna nabídne ještě mnoho těsných soubojů.
Skutečnou otázkou ovšem zůstává, zda Red Bull odhalil maximum svého vozu, nebo drží ještě nějaké trumfy pro klíčové závěrečné fáze šampionátu. Zatímco Max Verstappen působí spokojeněji než kdy jindy, technická parta pod vedením Adriana Neweyho a Pierra Wachého již údajně pracuje na dalších inovacích. Pokud by totiž rivalové přidali, Red Bull musí být připraven okamžitě reagovat a zároveň chránit zjevnou sílu svého balíčku.
Jisté je, že napětí před letní přestávkou stoupá a rozložení sil vůbec není předem dané. Pro milovníky Formule 1, kteří touží po vyrovnaných duelech, je letošní sezóna opravdovým požehnáním. Zda si Red Bull udrží své vedoucí postavení, rozhodnou odborné znalosti inženýrů a neutuchající motivace Verstappena. Bez ohledu na to, kdo vzejde jako vítěz, je současná bitva konstruktérů tou nejlepší podívanou pro každého fanouška královny motorsportu.